Kobiety częściej ściągają gry i dzwonki
Średnio raz w miesiącu posiadacz komórki korzysta z usług mobilnych. Przy czym częściej sięgają po nie kobiety. Panie częściej niż mężczyźni ściągają na komórki gry, dzwonki, biorą udział w konkursach sms-owych, częściej też angażują się w akcje charytatywne organizowane przez operatorów.
Według firmy analiz internetowych Gemius, ponad 2/3 polskich internatów pobierało dzwonki, gry i grafiki na swoje telefony komórkowe. Bardziej aktywne w korzystaniu z tych usług są użytkowniczki komórek. Kobiety mocno angażują się w akcje charytatywne polegające na wysyłaniu sms-ów, aby wspomóc potrzebujących ((67,5 proc. osób biorących udział w takich akcjach). Panie również częściej pobierają dzwonki (63,8 proc.) oraz biorą udział w konkursach sms-owych (65,4 proc.). Stanowią także większość przy korzystaniu usługi pobierania gier na telefony komórkowe (kobiety - 51,1 proc., mężczyźni - 48,9 proc.)
Jak wynika z badań zrealizowanych przez Gemius, większość respondentów deklaruje korzystanie z usług mobilnych rzadziej niż raz miesiącu. W przypadku pobierania gier na telefon komórkowy korzystanie z tej usługi rzadziej niż raz w miesiącu deklarowało 63,5 proc. badanych osób. Z taką samą częstotliwością grafiki pobiera 59,1 proc., a dzwonki telefoniczne 57,5 proc. internautów.
Użytkownicy komórek nie są zbyt rozrzutni. Na usługi mobilne - na pobieranie grafik i dzwonków odpowiednio - dwie trzecie badanych przeznacza mniej niż 5 zł miesięcznie. W przypadku pobierania gier odpowiedź taką deklaruje 47,2 proc. badanych osób. Jednak 2,9 proc. respondentów przeznacza na pobranie grafik na swój telefon komórkowy powyżej 50 PLN w miesięcznie, podczas gdy w przypadki gier jest to 0,9 proc. zaś w przypadku dzwonków - 0,7 proc.