Reklama

Kompania Piwowarska sprzedała w '10 r. 14,2 mln hl piwa, o 400 tys. hl mniej rdr

Kompania Piwowarska sprzedała w 2010 roku 14,2 mln hektolitrów piwa i utrzymała pozycję lidera rynku, z udziałem 41,6 proc. Udział w rynku spółki spadł rok do roku o 1,1 pkt proc., a sprzedaż zmniejszyła się o ponad 400 tys. hektolitrów - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Spółka szacuje, że rok 2011 przyniesie ożywienie na rynku piwa.

Reklama

"Mając na uwadze niezwykły charakter niefortunnych wydarzeń w kraju oraz niesprzyjających warunków pogodowych w roku 2010 oraz ich wpływ na sprzedaż piwa, uważamy, że rok 2011 przyniesie ożywienie na rynku piwa, chociaż najprawdopodobniej nie uda się jeszcze powrócić do tempa wzrostu sprzedaży znanego sprzed kilku lat" - napisano w komunikacie.

"Spodziewany wzrost może też być utrudniony przez wzrost kosztów produkcji oraz podwyżkę podatku VAT, które z pewnością uderzą w konsumentów" - dodano.

Kompania Piwowarska poinformowała, że w 2010 roku największy wzrost wśród jej marek odnotowały Wojak (ponaddwukrotny) oraz Grolsch (blisko trzykrotny), choć, jak zaznacza spółka, obie wzrastały z dość niskiego poziomu bazowego.

"Zdecydowanie wzrosła też sprzedaż kierowanej do kobiet marki Gingers oraz zyskała wartość sprzedaży jednej z głównych lokomotyw KP - marki Lech" - napisano.

Spółka podkreśla, że po niezwykle trudnym roku 2009, w którym - głównie w wyniku podwyżki akcyzy - rynek piwa skurczył się o ponad 4 proc., rok 2010 zakończył się zahamowaniem tendencji spadkowej i stopniową stabilizacją rynku.

"W ciągu ostatnich 12 miesięcy ogółem sprzedano w Polsce ok. 33,9 mln hl piwa, czyli o ponad 100 tys. hl mniej niż w okresie poprzedniego roku (spadek o 0,3 proc.). Zmniejszenie sprzedaży wynika przede wszystkim z tragicznych wydarzeń, takich jak żałoba narodowa i powodzie, oraz z niesprzyjających warunków pogodowych (krótkie gorące lato, wczesna zima z opadami śniegu i mrozami)" - napisano.

Spółka wskazuje na to, że wśród segmentów sprzedażowych największą dynamikę sprzedaży odnotowały w 2010 roku sklepy dyskontowe, w których sprzedaż piwa wzrosła o niemal 25 proc. Zdecydowany wzrost sprzedaży piwa nastąpił także w supermarketach i hipermarketach.

"W tym okresie sprzedaż piwa w handlu tradycyjnym (mniejszych sklepach) spadła o ponad 4 proc., co świadczy o postępującym trendzie w kierunku sklepów wielkoformatowych" - napisano.

"Kompania Piwowarska jest liderem w rynku tradycyjnym już od wielu lat, a od października ubiegłego roku wysunęła się na prowadzenie pod względem sprzedaży również w handlu nowoczesnym" - dodano.

Dowiedz się więcej na temat: rok 2011 | alkohol | RDR | Kompania | R. | handel | ożywienie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »