Konkurencja dla Action wkracza do Polski. Lada chwila otworzą pierwszy sklep
Action, Pepco i TEDi mają powody do niepokoju. Na polskim rynku lada dzień pojawi się nowa sieć, która rzuci wyzwanie dotychczasowym gigantom. Malezyjska sieć MR.DIY pierwszy sklep otworzy w Zabrzu. Ujawniono już konkretną datę. MR.DIY mocno stawia na markę własną. Szczególna uwaga skupiana ma być na potencjalne segmentu “dom i ogród". Co wiadomo o nowej sieci?
Nowa sieć szturmem wkracza do Polski. Po październikowych zapowiedziach malezyjskiego giganta, otwarcie sklepów nad Wisłą staje się faktem. Co ciekawe, to nie Warszawa znajduje się na liście miast, gdzie pierwsi klienci będą mogli zrobić zakupy.
Action i Pepco to jedne z ulubionych sklepów Polaków. Nie są konieczne wielkie promocje i obniżki cen, aby w sklepach wydawane były spore pieniądze. Wszystko wskazuje, że już niedługo na polskim rynku handlowym dojdzie do trzęsienia ziemi. Powodem są ambitne plany malezyjskiej sieci.
MR.DIY spełnia październikowe zapowiedzi. 22 listopada otwarty zostanie pierwszy sklep. Zlokalizowany on będzie w Zabrzu na terenie Centrum Handlowego Platan. To jednak dopiero początek. Sklepy Action będą musiały postarać się przyciągnąć klientów. Malezyjska sieć już planuje kolejne otwarcia placówek w grudniu. Na liście miast, gdzie znajdzie się MR.DIY, jest Kraków, Bielsko-Biała oraz Piotrków Trybunalski.
Wyniki finansowe Action, Pepco, czy sieci TEDi pokazują, iż Polacy uwielbiają wydawać pieniądze na drobne przedmioty i artykuły spożywcze oferowane w przystępnych cenach w tych formach dyskontów. MR.DIY nie ukrywa, iż potencjał rozwoju nad Wisłą jest spory.
"Rynek polski charakteryzuje się wzrostem obrotów najemców i rosnącą odpowiedzialnością obiektów handlowych. Jesteśmy zadowoleni z potencjału w segmencie »dom i ogród«, co daje nam solidne podstawy do zrównoważonego rozwoju" - przekazał cytowany przez Portal Spożywczy Leo Gan odpowiedzialny za rozwój MR.DIY.
Na całym świecie malezyjska sieć rzucająca wyzwanie m.in. Action ma ponad 4000 sklepów. Niedługo już ta lista zostanie wydłużona o polskie adresy. Co więcej, w Zgierzu otwarte ma zostać nowoczesne centrum logistyczne, które ma pomóc w dogonieniu konkurencji. Co będzie można kupić w sklepach MR.DIY?
Porównania do Action i Pepco nie są bezzasadne. Założona w 2005 r. sieć oferuje podobny asortyment. Malezyjska sieć skupia się na markach własnych. Na półkach sklepów znaleźć można artykuły papiernicze, narzędzia, produkty elektryczne, czy artykuły gospodarstwa domowego i zabawki.
Grupą docelową konkurencyjnej dla Action sieci, która zadebiutuje w Polsce 22 listopada, mają być klienci szukający przystępnej ceny idącej w parze z dobrą jakością.
Wielkie wejście MR.DIY na polski rynek to nie pierwszy krok azjatyckiej sieci na europejskim podwórku. Od 2022 r. sklepy marki znaleźć można również w Hiszpanii. Niemniej to Malezja, Indonezja, Indie, Malezja i Wietnam są głównym trzonem, gdzie zlokalizowanych jest najwięcej placówek. W 2023 r. przychody MR.DIY osiągnęły około 3,65 mld zł.