Kryzys sprzyja Amice

Polska marka AGD podbija brytyjski rynek. Dzięki niskim cenom swoich produktów notuje dwa razy więcej odbiorców niż przed rokiem.

Polska marka AGD podbija brytyjski rynek. Dzięki niskim cenom swoich produktów notuje dwa razy więcej odbiorców niż przed rokiem.

W I półroczu tego roku sprzedaż urządzeń polskiej marki Amica w Wielkiej Brytanii wyniosła prawie 5 mln euro (22 mln zł), czyli tyle, ile w całym 2008 roku.

- Liczymy na to, że z końcem roku osiągniemy 10 mln euro przychodów - zauważa Wojciech Antkowiak, wiceprezes zarządu Amica Wronki.

Zdaniem konkurencji, która również działa na brytyjskim rynku, polskiej marce trudno będzie walczyć o udziały. Brytyjski rynek AGD jest bowiem już mocno nasycony. Jego wartość jest niemal trzykrotnie wyższa w porównaniu z polskim, wartym około 1 mld euro. Poza tym do największego gracza, jakim jest Grupa Indesit, należy 30,5 proc. udziałów, do Arcelika 11,5 proc. a do Boscha 9,5. Amica nie będzie mogła zwiększać udziału w tamtejszym rynku w sposób tak prosty, jak ma to miejsce w Polsce, gdzie w kwietniu i maju zanotowała wzrost o 1,1 punktu procentowego, podczas gdy sektor dużego AGD zmniejszył się o 4,4 proc. W ujęciu wartościowym udziały Amiki sięgają prawie 16 proc.

Niewątpliwie jednak na korzyść marki Amica działa kryzys, który jest bardzo odczuwalny w Wielkiej Brytanii. To powoduje, że tamtejsi konsumenci w znacznie większym stopniu niż jeszcze rok temu zwracają uwagę na cenę kupowanych produktów.

- Nasze produkty są średnio o 5 proc. tańsze od konkurencji, do tego technologicznie nie ustępują urządzeniom zachodnich firm - zauważa Wojciech Antkowiak.

Zdaniem Wojciecha Koneckiego z CECED Polska, organizacji reprezentującej interesy producentów sprzętu AGD, zaletą polskiej marki jest także szeroki wybór asortymentu, jaki oferuje. A są to zarówno urządzenia chłodnicze, pralki, kuchenki, jak i zmywarki.

- Do tego w ofercie dostępny jest zarówno sprzęt wolno stojący, jak i do zabudowy - zauważa Wojciech Konecki.

Ale nie tylko to, jak dodaje, sprzyja Amice w podboju zagranicznych rynków. Także słaba złotówka, dzięki której eksport polskich towarów na Zachód stał się bardziej opłacalny, oraz jakość produktów. Warto zauważyć, że w ostatnich lata Amica bardzo mocno inwestuje w nowe technologie. W tym roku zaowocowało to wprowadzeniem nowoczesnej pralki o nazwie Nawigator, lodówki oraz płyty indukcyjnej zasilanej napięciem 230 V.

Patrycja Otto

Chcesz mieć zawsze aktualny serwis gospodarczo-prawny- Zamów pełne wydanie Gazety Prawnej w internecie.

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: sprzęt AGD | Amica | kryzys | sprzyjać
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »