Reklama

Lataj LOT-em. Tureckim LOT-em

LOT może trafić w ręce inwestora branżowego - narodowego przewoźnika Turkish Airlines. Państwo chce sprzedać polskie restrukturyzowane linie lotnicze już od czterech lat i pozbyć się ciężaru.

Reklama

O zainteresowaniu LOT-em napisał turecki dziennik "Hürriyet". Transakcję ułatwiać ma to, że obaj przewoźnicy należą do tego samego sojuszu Star Alliance. Polska już raz sprzedała LOT inwestorowu zagranicznemu, lecz skończyło się to katastrofą (Swissair zbankrutował). Teraz większościowym właścicielem LOT-u znowu jest polskie państwo.

Firma przewiduje, że w 2011 r. mieć będzie stratę 50 mln zł (w 2008 r. aż 730 mln zł strat). W 2010 r. przewiozła 4,5 mln pasażerów. Ostatnio za 230 mln zł sprzedała spółki córki LOT Services i LOT Catering.

Członek zarządu Turkish Airlines Temel Kotil powiedział w wywiadzie, że jego firma chce założyć z LOT-em spółkę a z warszawskiego portu im. Chopina uczynić hub (węzeł) na Europę Środkowo-Wschodnią. Turkish Airlines mają 177 maszyn, LOT 38 maszyn, 9 zamówień i 18 opcji.

Krzysztof Mrówka

_ _ _ _ _ _

Do 2030 r. trzy razy więcej samolotów w Polsce

W ciągu najbliższych 20 lat liczba samolotów pasażerskich zarówno polskich, jak i zagranicznych przewoźników działających na polskim rynku zwiększy się trzykrotnie - uważa wiceprezes firmy Airbus na Europę Środkową Kimon Sotiropoulos.

Airbus prognozuje, że do 2030 r. liczba samolotów na polskim rynku zwiększy się z obecnych 70 maszyn do 220. Prognozowana wielkość floty obejmuje krajowych i zagranicznych przewoźników oferujących loty z i do Polski oraz na terenie kraju.

Zgodnie z prognozami Airbusa, wzrost ruchu lotniczego w Europie Środkowej i Wschodniej wyniesie średnio 5,7 proc. rocznie. Tempo to jest szybsze niż prognozowana średnia światowa, która ma wynieść 4,8 proc. i zdecydowanie przewyższa prognozy dla rynków rozwiniętych, takich jak Ameryka Północna (3,7 proc.) i Europa Zachodnia (4,2 proc.).

Według Airbusa, w ciągu 20 najbliższych lat światowi przewoźnicy zamówią ogółem 26 tys. 900 nowych samolotów pasażerskich. Liderem będą kraje z regionu Azji i Pacyfiku. Popyt na maszyny w Europie Środkowej i Wschodniej osiągnie w tym czasie 529 samolotów, wartych w sumie około 38 mld dolarów.

Dowiedz się więcej na temat: linie lotnicze | Polskie | Turkish | Turkish Airlines | loty | PLL LOT | Turcja

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »