Lider zdetronizowany

Lider na rynku odzieżowym zdetronizowany. Hiszpańska Zara wygrała cenami i szybkim reagowaniem na potrzeby klientów. Tak jak fast foody i tanie linie lotnicze. Kto jeszcze pójdzie tą drogą?

Hiszpańska firma Inditex, właściciel Zary, ma na świecie 3914 sklepów (w tym 1431 samej Zary) - ogłoszono w piątek. Dało to zwycięstwo nad Amerykanami, którzy po ostatniej korekcie wymuszonej przez kryzys finansowy mają już tylko 3100 placówek Gapa. W Polsce Inditex ma 54 sklepy (w tym 19 Zary). Gap jest u nas nieobecny, bo uznał ten rynek za nieopłacalny.

Czym wygrywa Zara? Nowatorskimi pomysłami na produkcję i sprzedaż odzieży. - To dziś najbardziej innowacyjny i zarazem niszczycielski detalista odzieżowy - mówi Daniel Pitin, dyrektor działu mody Luis Vuitton, luksusowej marki francuskiej. - To Zara będzie dyktować warunki sprzedaży ubrań na świecie.

Reklama

Więcej w "Rzeczpospolitej"

INTERIA.PL/Rzeczpospolita
Dowiedz się więcej na temat: zara | 'Fast' | FAST
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »