Reklama

Linie lotnicze Ryanair i Wizz Air zapłacą kary za przepisy w sprawie bagażu

Włoski urząd ds. konkurencji zdecydował, że linie Ryanair i Wizz Air muszą zapłacić odpowiednio 3 mln euro i 1 mln euro kary za wprowadzenie przepisu, zgodnie z którym na pokładzie samolotu można bezpłatnie przewozić tylko bagaż mieszczący się pod siedzeniem.

Włoski regulator uznał, że wprowadzony 1 listopada 2018 roku przepis dotyczący bagażu jest "niewłaściwą praktyką handlową", która "wprowadza klientów w błąd w sprawie właściwej ceny biletu, nie wliczając do taryfy podstawowej zasadniczej części kontraktu z przewoźnikiem lotniczym, jaką jest »duży bagaż podręczny«".

Domagając się od 5 do 25 euro dodatkowej opłaty za bagaż podręczny, "oba przedsiębiorstwa przeprowadziły w sposób nieprzejrzysty podwyżkę cen biletów" - uznał regulator.

Włoski urząd zażądał, by obie linie lotnicze odniosły się do czwartkowej decyzji w ciągu 60 dni.

Reklama

Dochodzenia w tej sprawie domagały się włoskie organizacje konsumenckie. Regulator już w październiku wezwał przewoźników, by zmienili swą politykę dotyczącą bagażu, ale żadna z linii lotniczych nie zareagowała na ten apel.

Pobierz darmowy: PIT 2018

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »