LOT może zbankrutować?

Co najmniej pół setki linii lotniczych w Europie może zbankrutować do końca roku. Powodem będzie drogie paliwo - ostrzegają eksperci na łamach brytyjskiego dziennika "The Times".

Najbardziej zagrożone są m.in. skandynawskie linie SAS, włoska Alitalia, grecki Olympic, węgierski Malev i polski LOT.

Zdaniem gazety, ratunkiem dla przewoźników może być drastyczne ograniczenie liczby rejsów albo przyłączenie się do silniejszego przewoźnika. Warto podkreślić, że z wysokimi cenami paliwa walczą również giganci. Niedawno brytyjskie linie lotnicze British Airways poinformowały, że prowadzą rozmowy o fuzji z hiszpańską Iberią.

Połączenie obu firm ma być atrakcyjną propozycją, zwłaszcza w obecnym klimacie gospodarczym - stwierdził szef BA Willie Walsh.

Reklama

Polskie linie lotnicze LOT powstały w 1929 r. Od pięciu lat polski przewoźnik należy do sojuszu Star Alliance, który został powołany w celu optymalizacji połączeń i ograniczenia kosztów. Star Alliance to największy na świecie sojusz linii lotniczych; ma około 23 proc. udziału w rynku. Oprócz LOT-u należą do niego m.in. Lufthansa, Air Canada, United Airlines, Air New Zeland i SAS.

Strata netto Polskich Linii Lotniczych (PLL) LOT po I kwartale tego roku wyniosła 101 mln zł - poinformował w czwartek na konferencji członek zarządu PLL LOT ds. finansowych Konrad Tyrajski. W podobnym okresie ubiegłego roku przewoźnik zanotował 44,6 mln zł strat.

RMF/INTERIA
Dowiedz się więcej na temat: PLL LOT | The Times
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »