Mają 58 proc. skuteczność
W 2007 roku zaledwie 58 proc. przesyłek priorytetowych trafiło do odbiorców na czas - wynika z raportu UOKiK..
Z informacji Urzędu wynika, że w 2007 roku Poczta Polska nie dostarczała terminowo zarówno przesyłek priorytetowych, jak i zwykłych. Przedsiębiorstwo ukarano kwotą w wysokości 6,6 mln zł.
Rok 2008 firma zamknęła ujemnym wynikiem finansowym - strata wyniosła 291 mln zł. W tym roku straty sięgną 362 mln zł. Według zapewnień przedstawicieli firmy, pozytywnych efektów finansowych restrukturyzacji należy spodziewać się w roku 2011. Spodziewają się oni, że Poczta Polska osiągnie wtedy zysk rzędu 20 mln zł.
Najważniejszym elementem planu restrukturyzacji jest poprawa jakości usług, przy jednoczesnej redukcji kosztów. W ramach poprawy usług zostanie wprowadzony m.in. system monitorowania przesyłek oraz budowa nowych rozdzielni listów. Poczta Polska chce zmniejszyć zakres prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.
Poczta Polska zatrudnia ponad 100 tys. osób.