

Blisko 40 proc. klientów kablówek i platform twierdzi, że rozważy rezygnację z usług operatora w sytuacji, gdy będzie on zobowiązany przekazać ich dane osobowe Poczcie Polskiej.
Odsetek pewnych, że tak postąpią sięga kilkunastu procent i osiąga zbliżone wartości wśród klientów poszczególnych operatorów. Najwięcej - 18 proc. - wynosi wśród klientów nc+ i Multimediów.
Gdyby spełniły się deklaracje badanych, rynek płatnej telewizji musiałby się liczyć z odejściem 1,5 mln klientów (gospodarstw domowych)*.

Gdyby możliwe było usunięcie kanałów Telewizji Polskiej z pakietów telewizyjnych, by uniknąć konieczności przekazywania danych osobowych Poczcie Polskiej i opłacania abonamentu rtv, 67 proc. odbiorców płatnej telewizji zdecydowałoby się na takie rozwiązanie. Najwięcej, bo ponad 70 proc. takich klientów, mają UPC i Vectra.
Te odpowiedzi idą w parze ze wskazaniami, jakie stacje są najważniejsze w ofercie bezpłatnej telewizji - respondenci w badaniu MEC na 10-stopniowej skali określali, na ile ważna jest dla nich obecność poszczególnych kanałów NTC (naziemnej telewizji cyfrowej). Główne kanały TVP mieszczą się wprawdzie w pierwszej dziesiątce rankingu, ale szczególnie wśród klientów kablówek i platform widać dużą polaryzację opinii. Odsetek osób, które przyznawały im maksymalnie 3 punkty na 10-stopniowej skali, jest większy niż tych, którzy określali ważność kanałów TVP na przynajmniej 8 pkt.

Autor: Anita Kaźmierska | źródło: MEC
* liczba gospodarstw domowych z płatną telewizją (kabel lub satelita) wynosi wg badania założycielskiego Nielsena blisko 8,5 mln
MEC realizował badanie w dniach 3-4 czerwca br. metodą CAWI na próbie 1014 telewidzów z dostępem do internetu