MF nie zakłada kolejnych emisji publicznych w EUR i USD - Kowalczyk

Ministerstwo Finansów, po przeprowadzeniu w styczniu emisji na rynku euro i dolara amerykańskiego, nie zakłada przeprowadzenia w tym roku kolejnych emisji publicznych na tych rynkach - poinformował wiceminister finansów Wojciech Kowalczyk.

Ministerstwo Finansów, po przeprowadzeniu w styczniu emisji na rynku euro i dolara amerykańskiego, nie zakłada przeprowadzenia w tym roku kolejnych emisji publicznych na tych rynkach - poinformował wiceminister finansów Wojciech Kowalczyk.

"Po emisji mamy sfinansowane ok. 65 proc. całorocznych potrzeb walutowych, a uwzględniając planowane ciągnięcia kredytów z międzynarodowych instytucji finansowych - prawie 90 proc." - poinformował Kowalczyk.

"Oznacza to, że nie powinniśmy już w tym roku przeprowadzać publicznych emisji na rynku euro i dolara, a skoncentrujemy się na mniejszych projektach docierających do nowych inwestorów" - dodał.

W czwartek MF uplasował 10-letnie obligacje benchmarkowe za 2 mld USD i rentowności 4,099 proc. W ubiegłym tygodniu miała miejsce emisja na rynku euro, gdzie resort sprzedał również papiery 10-letnie za 2 mld euro, przy popycie 4,1 mld euro i rentowności 3,032 proc.

Reklama

"Przeprowadziliśmy sprzedaż obligacji na rynku amerykańskim, wykorzystując dobrą sytuację rynkową i spadek rentowności obligacji amerykańskich. Dzięki temu uzyskaliśmy niższą rentowność i najniższy spread w stosunku do obligacji rządu amerykańskiego od czasu upadku banku Lehman Brothers" - napisał w komentarzu do emisji Kowalczyk.

MF chce po styczniu sfinansować połowę tegorocznych potrzeb pożyczkowych wynoszących 132,5 mld zł. Przed emisją na rynku amerykańskim sfinansowane było ok. 40 proc. potrzeb pożyczkowych.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: zadłużenie państwa | Ministerstwo Finansów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »