Milion "cyfraków" w polskich domach
Rośnie popularność aparatów cyfrowych. W ubiegłym roku szczęśliwych posiadaczy "cyfraków" było już 950 tys. To o 375 tys. więcej niż wyniosła sprzedaż w 2004 roku - wylicza firma analityczna IDC Polska.
Wartość rynku aparatów cyfrowych zwiększyła się w 2005 roku o prawie 70 proc. i osiągnęła poziom 200 mln euro.
Najpopularniejsze są modele w cenie od 125 do 200 euro, które stanowią prawie 35 proc. wszystkich sprzedanych aparatów. Analitycy IDC zaznaczają, że wzrosła także jakość najczęściej kupowanych aparatów. O ile w 2004 roku ok. 42 proc. sprzedaży przypadało na te z matrycą 3 megapikseli, to już w ub.r. dominowały z matrycą 4 megapikseli.
W 2006 roku aparaty cyfrowe zdobędą jeszcze więcej rynku. Ich sprzedaż w Polsce osiągnie 1 mln 250 tys. sztuk, a w 2007 - 1,5 mln sztuk.
"Polska jest drugim po Rosji największym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej jeśli chodzi o sprzedaż aparatów, jednak nasycenie gospodarstw domowych pod tym względem oscyluje jedynie wokół 13 proc. Jest to wciąż relatywnie niski wskaźnik w porównaniu z pozostałymi krajami tego regionu" - uważa analityk IDC Nickolay Grigorov.
Dodaje, że niskie nasycenie oraz systematyczny wzrost średnich dochodów gospodarstw domowych wskazują na ogromny potencjał polskiego rynku.