Reklama

mPay planuje przeprowadzić kolejną emisję

mPay, twórca usługi płatności mobilnych z grupy giełdowego ATM-u, chce w 2012 r. przeprowadzić kolejną emisję akcji. Rozważa ponadto wejście na rynek czeski. Spółka poziom rentowności zacznie realizować dopiero na przełomie 2012/2013 r., w najbliższych kwartałach nie spodziewa się wypracowania zysków - poinformował PAP Piotr Warsicki, prezes mPay. Spółka w poniedziałek zadebiutowała na rynku NewConnect.

mPay, twórca usługi płatności mobilnych z grupy giełdowego ATM-u, chce w 2012 r. przeprowadzić kolejną emisję akcji. Rozważa ponadto wejście na rynek czeski. Spółka poziom rentowności zacznie realizować dopiero na przełomie 2012/2013 r., w najbliższych kwartałach nie spodziewa się wypracowania zysków - poinformował PAP Piotr Warsicki, prezes mPay. Spółka w poniedziałek zadebiutowała na rynku NewConnect.

- Myślimy nad kolejną emisją akcji w 2012 roku - powiedział prezes.

Pozyskane z ewentualnej emisji środki spółka planuje przeznaczyć m.in. na sfinansowanie akwizycji spółki z branży płatności mobilnych. Akwizycja ta miała już być opłacona środkami z ostatniej emisji - nie doszła jednak do skutku.

-W celach emisyjnych mieliśmy przejęcie jednego podmiotu na rynku polskim. Miała to być akwizycja w ramach konsolidacji rynku - powiedział Warsicki.

Prezes poinformował, że prognozy spółki dotyczące 2011 roku zakładają osiągnięcie przychodów w wysokości 4,8 mln zł.

Reklama

mPay zakończył rok 2010 ze stratą na poziomie 1,5 mln zł. Również pierwsze kwartały bieżącego roku wskazują na kontynuację strat.

- II kwartał 2011 był na minimalnej stracie. Po dwóch pierwszych kwartałach mamy stratę 0,5 mln zł. Ten trzeci kwartał to też jeszcze nie będą zyski - powiedział prezes.

- Póki co jesteśmy +na dorobku+. Nie jest tajemnicą dla naszych inwestorów, że biznes jest na tyle rozwojowy, że jeszcze przez rok czy dwa trzeba będzie do niego dokładać. Generalnie break even w biznesie mamy zaplanowany na przełom 2012 i 2013 roku, wtedy będziemy zaczynali realizować jakiś poziom rentowności - dodał.

mPay obecny jest w 21 polskich miastach, do końca roku liczba ta zgodnie z planami spółki wzrośnie do 25. Docelowo system obejmować ma 50 miast, co w opinii prezesa jest limitem, wyznaczającym potencjał rynku.

- Na razie tylko Polska, ale przymierzamy się do Czech - poinformował Warsicki.

Na koniec czerwca 2011 r. spółka posiadała 225 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.

W 2010 r. użytkownicy mPay wykonali ponad 403 tysiące transakcji na łączną kwotę 2,5 mln zł, czyli o 76,1 proc. więcej niż w roku poprzednim.

W najbliższym czasie mPay liczy na podpisanie umowy z T-Mobile na obsługę płatności mobilnych. Jest obecnie w trakcie negocjacji.

mPay w ramach prywatnej oferty wyemitował 4,8 mln akcji serii L wycenionych po 0,51 zł za szt., co oznacza, że spółka pozyskała ponad 2,4 mln zł. Emisję objęło 23 inwestorów.

Środki z emisji spółka przeznaczy na rozwój w ramach dotychczasowego modelu biznesowego, uczestnictwo w inicjatywie "Płać komórką" oraz budowę nowego interfejsu i popularyzację systemu płatności mPay.

mPay jest twórcą usługi płatności mobilnych (m-płatności), pozwalającej na realizację i rozliczanie transakcji finansowych dokonywanych przy użyciu telefonu komórkowego. Celem spółki jest ustanowienie standardu w zakresie płatności mobilnych na rynku masowym w Polsce.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »