Na jedynkach: Firmy, pieniądze i rynek

W ostatnim czasie pierwsze strony gazet zdominowała tematyka gospodarcza. Świadczy o tym czołówka najczęściej występujących słów. W ubiegłym tygodniu znalazły się w niej między innymi "firmy", "pieniądze", "rynku", czy "euro". Na pierwszym planie w dalszym ciągu pozostaje praca i rosnące problemy z zatrudnieniem - wynika z analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

W ostatnim czasie pierwsze strony gazet zdominowała tematyka gospodarcza. Świadczy o tym czołówka najczęściej występujących słów. W ubiegłym tygodniu znalazły się w niej między innymi "firmy", "pieniądze", "rynku", czy "euro". Na pierwszym planie w dalszym ciągu pozostaje praca i rosnące problemy z zatrudnieniem - wynika z analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

Na jedynkach gazet pojawiają się te teksty, które zostały wyselekcjonowane przez redakcje jako najważniejsze z najważniejszych danego dnia. To właśnie wśród nich najczęściej pisano o pracy i innych aspektach gospodarki. Pojawiały się tutaj także kwestie prawne, ustawy, sądy i umowy. Analiza dotyczy wydań od 10 do 16 września 2012.

W porównaniu do poprzedniego tygodnia zmniejszyło się natężenie występowania najczęstszego słowa - "pracy". Wówczas pojawiło się 133-krotnie - teraz 124 razy. Kolejna chmura najczęściej występujących słów na pierwszych stronach gazet - którą "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" opublikuje w przyszłym tygodniu - pokaże, czy jest to jednorazowa zmiana, czy też trend spadkowy. Granicę stu wystąpień złamało jeszcze tylko "prawo", a podium uzupełniły "firmy". Czwarte miejsce zajął wyraz "polska" (zarówno jako przymiotnik jak i nazwa państwa), a piąte euro, które używane było częściej jako nazwa waluty niż mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Reklama

Na jedynkach

To chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich. Treść chmury odzwierciedla najważniejsze tematy, jakie przetoczyły się przez polskie media w danym tygodniu, a także sposób pisania o nich. Metodologia zakłada pominięcie tak zwanych "common words" - spójników, zaimków i innych słów, które nic nie mówią o tematyce podejmowanej przez media.

W chmurze wzięto pod uwagę treści ze wszystkich wydań danego tygodnia z pierwszych stron "Dziennika Gazety Prawnej", "Faktu", "Gazety Polskiej Codziennie", "Gazety Wyborczej", "Metro", "Naszego Dziennika", "Polski the Times", "Rzeczpospolitej" i "Super Expressu".

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Dowiedz się więcej na temat: press service | gazet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »