Nagrody AdRetail Inspirio rozdane. Znamy najpopularniejszych wydawców gazetek i katalogów z promocjami w Polsce

W IV edycji programu AdRetail Inspirio (AdRI) spośród blisko 180 brandów i wydawców gazetek oraz katalogów wyłoniono najaktywniejsze marki w największych na rynku serwisach i aplikacjach agregujących promocje. W ramach tego sprawdzono ponad 1,2 mld zdarzeń, w tym m.in. odsłon, wejść i kliknięć w treści i produkty. Za najlepsze wyniki w całym ubiegłym roku nagrodzono takie podmioty, jak LEGO, Selgros, Castorama, Avon, Lidl, Kaufland, Empik, Media Expert, POLOmarket oraz Żabka. Przyznano również specjalne wyróżnienia dla Biedronki i sieci Leroy Merlin.

Kapituła AdRetail Inspirio przeanalizowała ruch w największej grupie serwisów i aplikacji agregujących promocje (Promoceny.pl, Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Ding.pl), który miał miejsce w całym 2020 roku. Łącznie sprawdzono ponad 1,2 mld wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników. Analizowano m.in. wszelkie odsłony, wejścia i kliknięcia w treści oraz same produkty. 

- W tym roku poddaliśmy szczegółowej analizie aż 179 brandów oraz wydawców gazetek i katalogów z promocjami. W konsekwencji przyznaliśmy nagrody za najczęściej wyświetlane oferty w 10 kategoriach, tj. art. dziecięce, cash&carry, convenience, DIY, drogerie i apteki, dyskonty, hipermarkety, kultura i rozrywka, RTV i ADG oraz supermarkety. Ponadto podjęliśmy decyzję o wręczeniu 2 specjalnych wyróżnień - informuje Karol Kamiński, Przewodniczący Kapituły AdRI.

Reklama

W kategorii art. dziecięce konsumenci najczęściej interesowali się ofertami LEGO. Laureat osiągnął wynik ponad 4-krotnie lepszy niż jego konkurent znajdujący się na 2. miejscu. 

- To znana marka, która od wielu lat budzi duże zaufanie wśród Polaków. Nie ma poważnej konkurencji na rynku i wciąż się rozwija. Gazetki i katalogi LEGO przede wszystkim przyciągają uwagę konsumentów swoją szatą graficzną oraz ciekawym ułożeniem - ocenia Karol Kamiński.

W kategorii Cash&Carry zwyciężył Selgros. Miał ponad dwa razy lepszy wynik niż brand z 2. miejsca i blisko 10 krotnie większy niż podmiot zamykający zestawienie.

- Sukces tej sieci wynika z tego, że w momencie zapaści sektora Ho-Re-Ca dostosowała się ona do dającego sobie radę na rynku drobnego hurtu i detalu. Postawiła na współpracę z nowymi klientami, w tym m.in. z uczestnikami sieci franczyzowej swojej konkurencji. Dzięki temu jej oferta znalazła w kryzysie wystarczającą ilość odbiorców - stwierdza dr Maria Andrzej Faliński, Z-ca Przewodniczącego Kapituły AdRI. 

Najbardziej zacięty pojedynek był w kategorii DIY. Zwycięska Castorama wyprzedziła sieć Leroy Merlin tylko o 0,15%. Dlatego zostało przyznane specjalne wyróżnienie za 2. miejsce. Eksperci z Kapituły zauważyli, że obie marki wyjątkowo postawiły na promowanie najpopularniejszych produktów w czasie pandemii, głównie potrzebnych do modernizacji mieszkań. I konsumenci mocno to zauważyli.  

- Cieszymy się, że nasze podejście jest doceniane przez klientów. Na sukces składa się ciężka praca i zaangażowanie całego zespołu. Kluczem jest również umiejętność współpracy między różnymi działami, komunikacja oraz otwartość do wypracowywania najlepszych rozwiązań - mówi Beniamin Schön, Dyrektor ds. Klienta i Digital w sieci Castorama. 

Wśród brandów i sklepów drogeryjnych (w tym kosmetycznych) oraz aptek najczęściej odwiedzane były gazetki i katalogi Avonu. Laureat miał o 20% lepszy wynik od podmiotu będącego na 2.miejscu i o ponad 160% - od sieci zajmującej 3. pozycję. Warto też zauważyć, że w tej kategorii wzięto pod uwagę aż 29 wydawców. 

- Tak wysoka popularność tego brandu wynika z tego, że konsumenci praktycznie o wielu lat dobrze go znają, szanują i doceniają za kreatywność. To z kolei przekłada się na liczbę aktywności, która jest integralnie związania z marką - tłumaczy przewodniczący kapituły. 

Bardzo wyrówna walka rozegrała się także między dyskontami. Lidl wyprzedził Biedronkę o 0,20%. W obu przypadkach łącznie przeanalizowano aż 660 mln wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników. Liderzy wygenerowali blisko 17 razy większy ruch niż pozostałe trzy podmioty w tej kategorii. Dlatego Kapituła przyznała nagrodę Lidlowi oraz specjalne wyróżnienie Biedronce. 

- Przyznana nagroda ogromnie nas cieszy. Czujemy się zaszczyceni, że klienci docenili naszą ofertę. Chciałabym podkreślić, że każdego dnia cały nasz zespół pracuje nad tym, aby zapewniać produkty wysokiej jakości, w niskich cenach i wyprodukowane w sposób zrównoważony. Nadal będziemy zmieniać i rozwijać ofertę oraz niejednokrotnie zaskoczymy naszych klientów nowościami oraz ciekawymi promocjami - podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska. 

W przypadku hipermarketów zdecydowanym zwycięzcą okazała się sieć Kaufland. Przewaga laureata nad 2. i 3. miejscem była odpowiednio 3-krotna i blisko 10-krotna. 

- Gazetki, które starannie przygotowujemy każdego tygodnia, są dla nas jednym z najważniejszych kanałów komunikacji z klientem. Dbamy o to, aby poza ofertą promocyjną wyróżniała je wartość dodana, m.in. w postaci przepisów kulinarnych. Na sukces gazetek reklamowych pracowaliśmy od początku obecności naszej firmy w Polsce. Dlatego tym bardziej jesteśmy dumni z tego, że nasze działania zostały docenione przez otoczenie - zaznacza Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland. 

Kategorię kultura i rozrywka zdominował Empik. Miał ponad 13-krotnie większy wynik niż jego konkurent, który zajął 2. miejsce. Był też 28 razy lepszy od podmiotu będącego na 3. pozycji. 

- Cieszymy się, że jako wiodący omnichannel retailer możemy wyznaczać standardy materiałów promocyjnych, szczególnie w tak ważnej dla nas kategorii, jaką jest kultura i rozrywka. Popularność naszych publikacji to wynik nieustannych starań, by dogłębnie zrozumieć potrzeby klienta i zawsze stawiać je w centrum działań - stwierdza Marta Labus, Brand Communication & Trade Activation Manager z sieci Empik. 

Z kolei w kategorii RTV i AGD wśród 23 wydawców zwycięzcą został Media Expert. Miał o ponad 26% lepszy wynik od podmiotu będącego na 2. miejscu. Wygenerował też o 270% więcej zdarzeń od sieci, która znalazła się na 3. pozycji. 

- Cieszymy się z tej nagrody. To efekt łączenia wysokich kompetencji i doświadczenia z uważną analizą trendów konsumenckich oraz bogatą ofertą produktową. Chcemy być blisko naszych klientów, budować świetne relacje, również w oparciu o znane i lubiane formaty wydawnicze - opisuje Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert. 

Spośród 25 supermarketów zwyciężył POLOmarket, który zanotował prawie 3-krotnie większą liczbę wyświetleń niż podmiot będący na 2. pozycji i blisko 5-krotnie wyższą od sieci znajdującej się na 3. miejscu. Ponadto wygenerował 72% więcej zdarzeń niż następni wydawcy.  

- Biorąc pod uwagę bardzo wysoką konkurencyjność branży, otrzymana nagroda jest dla nas powodem do dumy. Jako polska sieć od lat konsekwentnie prowadzimy proces digitalizacji naszego biznesu. Gazetki online są jednym z wielu elementów tego procesu. Czytelny i nowoczesny layout, atrakcyjne promocje, użyteczny kontent i interaktywność to czynniki sukcesu naszych publikacji - komentuje Krzysztof Szultka, dyrektor marketingu z sieci POLOmarket. 

Liderem w kategorii convenience, w której rywalizowało 16 brandów została Żabka. Członkowie Kapituły uważają, że gazetki tej sieci były najczęściej wyświetlane w ub.r. przede wszystkim ze względu na zmianę wizerunku cenowego. Sklepy przestały być postrzegane jako drogie. O sukcesie zadecydowała też ich bliskość oraz ilość na rynku.  

- Gazetka komunikacyjna jest dla naszych klientów jednym z najpopularniejszych źródeł wiedzy o ofercie, z którą chętnie się zapoznają. Nagroda główna w kategorii convenience w programie AdRetail Inspirio jest dowodem na to, że nasze wysiłki wkładane w jej przygotowanie i opracowanie są nie tylko zauważane, ale również doceniane. Jesteśmy bardzo szczęśliwi z przyznanej nagrody, ponieważ naszym głównym celem jest ułatwianie życia klientom i zaspokajanie ich oczekiwań. Dziękujemy - podsumowuje Jarosław Serednicki, Dyrektor Komunikacji Marketingowej w Żabka Polska.

Więcej szczegółów znajduje się na stronie organizatora https://inspirio.adretail.pl.

Tegoroczna edycja Programu AdRetail odbyła się pod patronatem Grupy Interia, Polsat Media oraz serwisu agencyjnego MondayNews.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Program branżowy AdRetail Inspirio (AdRI) jest obecny na rynku od 2017 roku. W dotychczasowych edycjach przyznano ponad 200 nagród i wyróżnień dla sieci handlowych, marek i wydawców gazetek promocyjnych. W ciągu czterech lat AdRI wydał też blisko 20 specjalnych raportów branżowych (analiz i badań). 

Do każdej edycji jest wybierana kapituła. W poprzednich latach wśród jej członków byli m.in. Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu, Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu, dr Maria Andrzej Faliński, były Dyrektor Generalny POHID-u, obecnie Prezes Stowarzyszenia "Forum Dialogu Gospodarczego", dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, ekspertka Polskiego Instytutu Ekonomicznego, a także Andrzej Wojciechowicz, wieloletni ekspert rynku FMCG i Komisji Europejskiej.

Planuj zakupy i znajdź najnowsze promocje w sklepach z ding.pl


MondayNews
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »