Netflix zarabia więcej dzięki „Squid Game”, zyskał na awarii Facebooka
Netflix pozyskał w trzecim kwartale 4,4 mln nowych subskrybentów bijąc własne prognozy na poziomie 3,5 mln, ale także oczekiwania analityków, którzy stawiali średnio na 3,78 mln. W czwartym kwartale liczy na 8,5 mln nowych abonentów, m.in. dzięki bijącemu rekordy serialowi "Squid Game" .
Z usług platformy streamingowej korzysta już ponad 213,6 mln abonentów na całym świecie. Jej ostatni hit, "Squid Game", od 15 września obejrzano w 142 mln gospodarstw domowych. Południowokoreański serial Netflixa przebił oglądalnością największe dotychczasowe hity, m.in. Bridgertonów i The Crown. Serial przyniósł już 891,1 mln dolarów przy kosztach produkcji na poziomie 21,4 mln dolarów.
Zyski Netfliksa w trzecim kwartale okazały się lepsze niż spodziewali się analitycy - zysk na akcję sięgnął 3,19 dol. podczas gdy rynek oczekiwał 2,56 dol. Przychody wyniosły 7,48 mld dol., zgodnie z oczekiwaniem analityków i wobec 6,44 mld dol. rok temu.
Netflix przyznał, że 4 października w ciągu kilku godzin awarii Facebooka zainteresowanie jego usługami wzrosło o 14 proc.