Niedługo smartfony wyprzedzą telewizję
Smartfon zastąpi telewizor? To niebawem może stać się faktem. Już teraz na urządzeniach mobilnych oglądamy trzy razy więcej filmów niż na komputerach stacjonarnych i laptopach. 60 proc. treści oglądanych na YouTube odtwarzamy właśnie na smartfonach. Do 2020 roku aż 75 proc. treści umieszczanych w sieci będzie stanowiło video.
- Video dziś jest największym źródłem ruchu w naszej sieci. Co ważne ten obszar rośnie najszybciej. Młodsze pokolenie już teraz ogląda więcej video na swoich telefonach, niż w telewizji i na każdym innym urządzeniu. To pozwala nam stwierdzić, że niedługo smartfony wyprzedzą telewizję - mówi newsrm.tv Frederic Perron, członek Zarządu ds. Rynku Prywatnego T-Mobile Polska i dodaje. - Przewiduję, że już niedługo smartfony będą miejscem numer jeden do oglądania video. To pokazują też trendy rynkowe. Urządzenia mobilne już teraz odpowiadają za 75 procent całego w sieci. To znacznie więcej niż na każdym innym urządzeniu i video będzie podążać w tym kierunku.
Liczba danych, które transmitują klienci T-Mobile tylko w LTE, wzrosły ponad dwukrotnie w stosunku do ubiegłego roku. Niemal połowę z tego stanowi właśnie video. Podobny wzrost zaobserwował serwis YouTube. Ponad 60 proc. oglądalności jest generowana przez urządzenia mobilne.
- Każdego miesiąca ponad miliard użytkowników odwiedza serwis YouTube i dziennie oglądają ponad miliard godzin. W Polsce jest ponad 20 mln użytkowników, którzy przede wszystkim korzystają z urządzeń mobilnych. Oglądalność rośnie też w tempie ok. 60 proc. rok do roku - wyjaśnia Tomasz Czudowski, szef Marketingu B2B YouTube Emerging Markets.
Najmłodsi już zostawili telewizję. Już teraz w Polsce osoby w wieku 16-24 lat chętniej oglądają YouTube niż telewizję, ok. 3,82 mln użytkowników miesięcznie. Zainteresowanie zapewne będzie rosło, gdyż jak się szacuje urządzenia mobilne będą w tym roku odpowiadały globalnie za 75 proc. ruchu w internecie.
- Wierzymy, że telekomy muszą zapewnić dwie rzeczy swoim klientom. Po pierwsze absolutnie najlepszą sieć. To jest jeden z priorytetów, jeżeli chcemy, żeby mogli oni bez żadnych problemów cieszyć się z oglądania video na telefonie. Po drugie uważamy, że potrzebujemy najlepszej, przejrzystej oferty - dodaje Frederic Perron. (...)