Niespodzianka dla klientów Auchana. W sklepach trzeba użyć telefonu
Auchan wprowadził niemałą niespodziankę dla swoich klientów. Ci, podczas następnych odwiedzin w sklepach francuskiej sieci, mogą skorzystać z nowej funkcjonalności. Auchan Scan&Go pozwala bowiem samemu klientowi skanowanie wybranych produktów za pomocą telefonu z aplikacją. Dzięki nowości, proces finalizowania zakupów miał skrócić się aż dwukrotnie. W których sklepach Auchan system Scan&Go już działa?
- Auchan wprowadził nową usługę już w dwóch sklepach, a do końca roku Scan&Go ruszy w kolejnych siedmiu sklepach.
- Do uruchomienia usługi wystarczy posiadać aplikację Auchan Polska na swoim telefonie.
- Sieć chwali nowe rozwiązanie, wskazując, że finalizacja zakupów w jego ramach trwa dwa razy krócej niż normalnie.
Auchan wprowadza do kolejnych sklepów nową usługę, która odmienia proces robienia zakupów. Mowa o Scan&Go, które oddaje większe władztwo w kwestii przeprowadzania zakupów, w ręce klientów. Wystarczy, że ci posiadają telefon z odpowiednią aplikacją Auchan Polska i udadzą się do wybranego sklepu, w którym Scan&Go już funkcjonuje.
Usługa Scan&Go była testowana przez Auchan w ostatnich miesiącach i okazała się bardzo obiecującym rozwiązaniem. Na czym polega funkcjonalność dostępna we francuskiej sieciówce?
Klienci, którzy posiadają aplikację Auchan Polska (tylko z Google Play została pobrana ponad 1 mln razy), mogą sami zrobić zakupy i skasować je za pomocą telefonu. Auchan na oficjalnej stronie przedstawił kolejne kroki, które trzeba wykonać, aby skorzystać z zakupów Scan&Go.
- Przede wszystkim w aplikacji Auchan Polska na telefon powinniśmy wybrać swój sklep Auchan, gdzie dokonujemy najczęściej zakupów.
- Po przyjściu do sklepu powinniśmy zeskanować kod QR, który powinien odpowiadać funkcji Scan&Go.
- Następnie w aplikacji wciskamy przycisk "Zrób zakupy ze Scan&Go" i akceptujemy regulamin.
- Za pomocą skanera z aplikacji sczytujemy telefonem kolejne kody kreskowe produktów, które wrzucamy do koszyka zakupowego.
- Jeśli zeskanowaliśmy wszystko, co chcieliśmy kupić, wciskamy "zapłać".
- Na koniec powinniśmy jeszcze podejść do kasy dedykowanej do obsługiwania klientów ze Scan&Go, zeskanować w niej kod QR z aplikacji Auchan Polska i zapłacić za zakupy.
Sieć bardzo sobie chwali usługę, wskazując, że daje klientom pełną kontrolę nad zakupami. W każdym momencie skanowania, klient ma bowiem pełny wgląd w wartość zakupów, przy kasie nie czeka więc go ewentualna niespodzianka. Sieciówka chwali także szybką finalizację zakupów przy kasie dedykowanej usłudze Scan&Go. Zapakowanych do torby zakupowej produktów nie trzeba drugi raz wykładać na ladzie, dzięki czemu proces finalizacji ma być dwukrotnie krótszy od standardowego rozliczania się przy kasie.
- To kolejny krok w digitalizacji naszej sieci, którą od lat konsekwentnie realizujemy tworząc nasz sprzedażowy ekosystem w modelu omnichannel (...) Liczymy, że także w przypadku usługi Scan&Go klienci docenią możliwość zrobienia zakupów w sposób nowoczesny, szybki, wygodny i wysoce spersonalizowany - skomentowała Małgorzata Piekarska, dyrektor marki i konceptów w Auchan Retail Polska, cytowana przez portal Wirtualne Media.
Usługa Scan&Go działa na razie wyłącznie w dwóch sklepach Auchan w Polsce, a obydwa znajdują się w Warszawie - jeden przy ulicy Broniewskiego, drugi przy ulicy Pokornej. Do końca roku jednak usługa ma pojawić się w kolejnych siedmiu sklepach Auchan. Znana jest już lista lokalizacji, gdzie usługa uruchamiana dzięki aplikacji Auchana na telefon, ruszy w następnej kolejności.
Do końca 2023 roku usługa Scan&Go ma zostać wprowadzona do następujących sklepów:
- Auchan Piaseczno,
- Auchan Ursynów,
- Auchan Jubilerska,
- Auchan Wola,
- Auchan Łódź Manufaktura,
- Auchan Bydgoszcz Kruszwicka,
- Auchan Kraków Al. Pokoju.
Jak więc widać, w dużej części w nową usługę wyposażone zostaną przede wszystkim sklepy Auchan w Warszawie. To także w stolicy w czerwcu tego roku Auchan Retail Polska uruchomiło pierwszy sklep autonomiczny Auchan Go. Działa on podobnie do Żabki Nano - w sklepie nie ma obsługi, a klient do wejścia potrzebuje zainstalowanej na telefonie aplikacji. System informatyczny automatycznie wyłapuje, co klient zabrał z półki i obciąża podpiętą do aplikacji kartę płatniczą, gdy ten wyjdzie ze sklepu.
Przemysław Terlecki