Biedronka odwiedziła Lidl, Dino i Auchan. Porównali paragony, 50 zł różnicy
Biedronka przeprowadziła akację porównawczą w trzech sklepach konkurencji. Przedstawiciele Biedronki wybrali się 2 sierpnia na zakupy do placówek sieci Lidl, Auchan i Dino. Do koszyków wrzucono 20 tych samych produktów w każdym sklepie, a potem porównano ceny, jakie trzeba było zapłacić za koszyk. Jak podaje Biedronka, różnica wyniosła nawet 50 zł. Wyniki przedstawione przez dyskontera różnią się jednak od zestawienia przedstawionego w lipcu przez ASM Sales Force Agency, które sprawdzało koszyki zakupowe.
- Biedronka wybrała się na zakupy do konkurencji - odwiedziła sklepy Lidl, Auchan i Dino.
- Przedstawiciele w każdym zrobili zakupy złożone z 20 tych samych produktów, a porównanie paragonów pokazało 50 zł różnicy.
- Wyniki porównania koszyków różnią się jednak od tych pokazanych w lipcu przez ASM Sales Force Agency, które bada koszyki zakupowe sieci handlowych. Tam Biedronka znalazła się na trzecim miejscu.
Biedronka wybrała się na zakupy do konkurencji. Lidl, Dino i Auchan zostały 2 sierpnia odwiedzone przez przedstawicieli sieci, którzy do koszyków w każdym ze sklepów wrzucili 20 tych samych produktów, tej samej marki i w tej samej gramaturze. Następnie po zakupach Biedronka porównała paragony. Jak wskazali przedstawiciele Biedronki - różnica między najwyższą i najniższą ceną za te same zakupy wyniosła 50 zł.
W każdym ze sklepów, gdzie Biedronka zrobiła zakupy, do koszyka trafiły określone produkty, spośród których 19 pochodzi z listy wchodzącej w skład koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, wyliczającej wartość koszyka w największych sieciach handlowych. Natomiast 20. produkt był wybrany ze względu na swoją powszechność - dostępny był we wszystkich sieciach i kupowany jest nagminnie przez Polaków. To kostka 200 gramów masła Mlekovita.
Przedstawiciele Biedronki przeprowadzając akcję odrzucili natomiast te produkty, które nie występowały w odwiedzanych sklepach w takich samych gramaturach. Zakupy w każdej sieciówce, czyli w Lidlu, Auchanie i Dino, Biedronka realizowała bez użycia kart lojalnościowych.
Dokonane przez Biedronkę porównanie koszyków zakupowych składających się z 20 tych samych produktów z Dino, Auchana, Lidla i Biedronki wykazało, że najtańsze zakupy wyniosły 140,31 zł, a najdroższe 50 zł więcej, bo 190,62 zł. Poniżej ceny koszyków od najniższej do najwyższej oraz paragony, które przedstawiciele sieciówki uzyskali po zakupach w każdym ze sklepów:
- Biedronka - 140,31 zł,
- Auchan - 145,16 zł,
- Lidl - 148,65 zł,
- Dino - 190,62 zł.
Biedronka przeprowadzając akcję porównawczą, w której wypadła korzystnie, powoływała się na zestaw produktów złożony z tych, które trafiają cyklicznie do koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency. Tymczasem w ostatnim rankingu przeprowadzonym przez ASM, którego wyniki przedstawiono w lipcu dyskont z uśmiechniętym owadem w logo nie znalazł się na pierwszym miejscu.
Według czerwcowego badania ASM Sales Force Agency na podium znajdują się kolejno Auchan, Lidl i Biedronka, które w ciągu roku zwiększyły ceny podstawowych, codziennych zakupów o 7-12 proc., podczas gdy u konkurencji zanotowano 21-29 proc. wzrostu cen. Powiększa się więc różnica między liderującą trójką, a resztą sklepów.
Zgodnie z ostatnim badaniem koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency wynika, że najtańsze sieci handlowe w Polsce to:
- Auchan - 241,28 zł za koszyk podstawowych produktów,
- Lidl - 252,12 zł za koszyk podstawowych produktów,
- Biedronka - 255,14 zł za koszyk podstawowych produktów.
Przemysław Terlecki