Niższe opłaty za międzynarodowe

Unijna komisarz ds. społeczeństwa informacyjnego i mediów Viviane Reding chce zaproponować zmiany w prawie telekomunikacyjnym, których następstwem byłoby obniżenie opłat za połączenia międzynarodowe z telefonów komórkowych - pisze w sobotę na pierwszej stronie brytyjski dziennik "Financial Times".

"Instytucje brukselskie i stowarzyszenia konsumenckie od dawna zastanawiają się nad obniżeniem wysokich kosztów roamingu międzynarodowego" - pisze dziennik. "Na przykład brytyjski turysta w Portugalii płaci prawie 5 euro za rozmowę przez komórkę ze swoimi bliskimi w Anglii. Z kolei jeśli ów turysta otrzymuje telefon od bliskich - płaci 5,48 euro" - podkreśla gazeta. "Koszty roamingu u różnych operatorów są różne, ale w rzeczywistości mogłyby być 40 proc. niższe niż obecnie" - podkreśla gazeta.

"FT" zaznacza, że inicjatywa pani komisarz musi zyskać jeszcze poparcie pozostałych unijnych komisarzy, a także Parlamentu Europejskiego i krajów członkowskich Unii. Gazeta podkreśla, że pozostali komisarze mogą nie poprzeć projektu zmian, argumentując, że to nie przepisy lecz zasady konkurencji powinny zmusić operatorów do obniżenia opłat za połączenia. Według gazety, propozycja spotka się też zapewne z dużym sprzeciwem ze strony operatorów.

Reklama

Polska na tle UE polski rynek telekomunikacyjny jest oceniany przez analityków jako bardzo drogi. Zbyt wolno przebiegająca liberalizacja sektora powoduje że rozmowy lokalne są za tanie, międzynarodowe i komórkowe za drogie w stosunku do krajów UE. Jak podają eksperci średnio połączenia za rozmowy do sieci komórkowych są o 30-40 proc. powyżej średniej UE, a opłaty za rozmowy międzynarodowe są 2-4-razy wyższe niż średnia unijna.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »