Nowe Flirty dla PKP Intercity. Pojadą na głównych liniach

Najpewniej już w czerwcu PKP Intercity odbierze kolejne pociągi typu Flirt wyprodukowane w siedleckiej fabryce Stadlera. To część największego w historii spółki programu inwestycyjnego.

PKP Intercity odbierze kolejne pociągi typu Flirt z wartego ponad 1 mld zł kontraktu - poinformował rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak. Kontrakt ten dotyczy dostawy i utrzymania 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Do końca roku odbiór wszystkich pociągów z kontraktu

- Przetarg został skonstruowany w ten sposób, że odbiór kolejnych pociągów jest możliwy po zakończeniu tak zwanych jazd obserwowanych (bez pasażerów - red.). Odebraliśmy dwa pociągi, ale jedna jednostka uległa uszkodzeniu, dlatego odebraliśmy trzecią, bo warunek jest taki, że dwa pojazdy są testowane. Ich więcej pojawi się w wakacje, bo od okolic czerwca będziemy odbierali kolejne pojazdy - powiedział rzecznik.

Reklama

Wyjaśnił, że jazdy obserwowane dają możliwość zgłaszania producentowi zmian, czy uwag, którą mogą być wdrożone w pojazdach, które zostały jeszcze do odbioru.

Nowak potwierdził wcześniejsze informacje, że do końca tego roku przewoźnik powinien odebrać wszystkie 12 pociągów z kontraktu.

Największy w historii PKP Intercity program inwestycyjny

Dwanaście zamówionych Flirtów to część największego w historii spółki programu inwestycyjnego "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji". Pojazdy te produkowane są w siedleckiej fabryce Stadlera. Przetarg na dostarczenie nowych składów PKP Intercity ogłosiło w 2017 r., a umowę w tej sprawie podpisano w 2019 r.

Jak wcześniej informował przewoźnik, Flirty uzupełnią ofertę Intercity na liniach: Szczecin - Poznań - Łódź - Lublin; Szczecin - Poznań - Łódź - Kraków; Gdynia - Bydgoszcz - Łódź - Kraków; Gdynia - Bydgoszcz - Łódź - Katowice; Olsztyn - Warszawa - Kraków; Olsztyn/Białystok - Warszawa - Częstochowa - Bielsko Biała/Racibórz.

Nowe Flirty z dobrym wyposażeniem

Nowe Flirty mają m.in.: klimatyzację, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału GSM/LTE, bezprzewodowy internet, dedykowane miejsca na rowery, a także część gastronomiczną. Są też dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe składy mają 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.

***

PAP
Dowiedz się więcej na temat: transport | kolej | PKP Intercity
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »