Nowy standard w Poczcie Polskiej. Operator chce skończyć z wizerunkiem "bazarku"

W ciągu najbliższych tygodni wygląd ma zmienić 300 placówek Poczty Polskiej, a do końca tego roku 2 tys. - poinformował w poniedziałek operator pocztowy. Spółka Skarbu Państwa chce skończyć z wizerunkiem tzw. bazarku. Podkreślono, że pilotażowy program zmiany wyglądu 30 placówek Poczty przyniósł wzrost ich prowizji netto.

Poczta Polska poinformowała w poniedziałek, że w pierwszym kwartale 2025 r. rozpoczęła zmianę wyglądu swoich placówek oraz ich oferty, by odświeżyć wizerunek i zwiększyć konkurencyjność na rynku usług pocztowych oraz handlowych. O wielkiej przemianie Poczty Polskiej pisaliśmy już w sierpniu ubiegłego roku. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Zmiany w placówkach Poczty Polskiej. Czego powinni spodziewać się klienci?

W I kw. 2025 r. wygląd ma zmienić 300 placówek Poczty Polskiej, a do końca tego roku 2 tys. - poinformowała w poniedziałek Poczta Polska. W komunikacie operator podkreślił, że w ramach projektu pilotażowego w 30 placówkach Poczta Polska dokonała zmian, aby poprawić standard obsługi klienta, estetykę prezentacji towarów oraz zwiększyć efektywności sprzedaży. "Inicjatywa ta przyniosła wymierne rezultaty: średni wzrost prowizji netto plasuje się na poziomie 116,59 proc. - w porównaniu do wyników osiąganych przed wdrożeniem zmian" - podano. 

Reklama

Poczta przekazała, że celem operatora jest wprowadzenie nowego standardu w kolejnych 300 placówkach w pierwszym kwartale 2025 r. "Do końca roku 2025 nowy układ powinien już funkcjonować w 2 tys. placówek" - zapowiedział wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Piotr Szajczyk. 

Poczta Polska chce skończyć z wizerunkiem tzw. bazarku

Firma zaznaczyła, że przygotowania do tego przedsięwzięcia już trwają, obejmują szkolenia pracowników oraz planowanie logistyczne i marketingowe. 

"Należy postawić na produkty pocztowe, takie jak: koperty, kartki, kartony, artykuły piśmiennicze, prasę i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz wszelkiego rodzaju produkty kupowane pod wpływem impulsu" - wskazał Szajczyk. 

Spółka poinformowała również, że pilotaż obejmował m.in. utworzenie specjalnych stref na produkty z różnych kategorii, aranżowanie regałów w nowy sposób oraz selekcję towaru, aby uniknąć wizerunku tzw. bazarku. "Z założenia w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp np. do galerii handlowych jest trudniejszy, asortyment musi się znacznie różnić od tego oferowanego w większych miastach" - zwrócił uwagę operator. 

Placówki będą również wyposażone w standy przeznaczone dla wybranych dostawców. Dzięki temu oferta produktowa partnerów Poczty Polskiej może być lepiej prezentowana w placówkach na terenie całego kraju. Operator pocztowy podkreślił, że inwestycje w jakość obsługi, estetykę placówek i atrakcyjność oferty mają na celu nie tylko zwiększenie przychodów, ale przede wszystkim budowanie długofalowych relacji z klientami, opartych na zaufaniu i profesjonalizmie. 

Poczta wskazała, że modernizacja placówek pocztowych wpisana jest w strategię rozwoju i adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych oraz oczekiwań klientów. Wynika ona Planu Transformacji przedstawionego w połowie sierpnia ub.r.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Poczta Polska | klienci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »