Od 2020 roku nowy limit CO2 dla nowych samochodów

95 gram na kilometr ma wynosić limit emisji CO2 dla nowych samochodów - postanowił we wtorek Parlament Europejski. Od 2020 roku ma go spełniać 95 proc. nowych samochodów, a od 2021 r. - wszystkie. Z decyzji PE cieszy się komisarz UE ds. klimatu.

95 gram na kilometr ma wynosić limit emisji CO2 dla nowych samochodów - postanowił we wtorek Parlament Europejski. Od 2020 roku ma go spełniać 95 proc. nowych samochodów, a od 2021 r. - wszystkie. Z decyzji PE cieszy się komisarz UE ds. klimatu.

Wcześniej Niemcy chciały, by w 2020 roku 80 proc. nowych samochodów spełniało nowe normy, a dopiero w 2024 r. - wszystkie.

- To głosowanie oznacza, że UE pozostanie liderem redukcji CO2 z samochodów, ponieważ limit 95 g/km oznacza zmniejszenie emisji o 50 milionów ton rocznie - uważa cytowany w komunikacie sprawozdawca, niemiecki chadek Thomas Ulmer.

Zgodnie z przyjętymi regulacjami, między 2020 a 2022 zezwolono na utrzymanie tzw. superkredytów, które pozwalają, by samochody elektryczne w większym stopniu zmniejszały średnią emisję całej floty.

Reklama

Zdaniem unijnej komisarz ds. klimatu Connie Hedegaard nowe limity pozwolą przemysłowi motoryzacyjnemu produkować bardziej ekonomiczne samochody, a klientom oszczędzić pieniądze. Jak podkreśliła, osiągnięcie limitu emisji CO2 na poziomie 95 gram na kilometr jest możliwe przy użyciu obecnych technologii. "To pozwoli KE podjąć kolejne kroki i zastanowić się nad regulacjami po 2020 roku" - dodała Hedegaard.

Nowe regulacje muszą być zaakceptowane przez Radę Unii Europejskiej, aby mogły wejść w życie.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: CO2 | motoryzacja | emisja | emisja CO2 | samochod
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »