Orlen planuje otworzyć 900 punktów formatu Orlen w Ruchu
Orlen planuje otworzyć w ciągu 5 lat 900 punktów Orlen w Ruchu na bazie obecnych punktów Ruchu - poinformował prezes Orlenu Daniel Obajtek. W tym roku ruszy 40 punktów Orlen w Ruchu.
W 2021 r PKN Orlen i Ruch otworzą pierwszych 40 punktów sprzedaży detalicznej pod marką Orlen w Ruchu - oświadczył w prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Jak przypomniał, koncern planuje zainwestować w detal 11 mld zł do 2030 r.
Jak dodał Obajtek, docelowo w ciągu 5 lat punktów pod marką Orlen w Ruchu ma powstać 900.
- Detal dla Orlenu jest bardzo ważnym pionem uzyskiwania dochodów i z roku na rok uzyskuje coraz lepsze wyniki - stwierdził Obajtek na konferencji prasowej.
Przypomniał, że EBITDA dla segmentu wyniosła 3 mld zł w 2019 r., a w 2020 r. już 3,3 mld zł.
- Uruchamiamy nową markę Orlen w Ruchu na bazie obecnych punktów Ruchu. W ciągu 5 lat chcemy mieć 900 punktów pod tą marką - dodał.
Plany Orlenu obejmują też utworzenie sieci paczkomatów. W tym roku ma być ich 500, za dwa lata 2000 i ponad 10 tys. w ciągu kilkunastu lat.
- W czwartym kwartale Orlen chce uruchomić usługę Orlen w Paczce. Ma być dostępna początkowo w 5,5 tys. punktów - powiedziała wiceprezes Patrycja Klarecka.
Klarecka powiedziała, że przygotowane zostały trzy nowe formaty detaliczne.
Pierwszym mają być około dwudziestometrowe punkty, które "zastąpią obecne kioski" według Klareckiej mające obecnie mniejszą powierzchnię.
- Chcielibyśmy także wejść w format większy, około sześćdziesięciometrowy, który będzie również opierał się na naszej doskonałej ofercie gastronomicznej, ale i ofercie sklepowej.
Uzupełnieniem tych dwóch formatów będą tzw. kąciki kawowe, które będziemy chcieli postawić w miejscach o wysokim natężeniu ruchu - zapowiedziała Klarecka.
Nazwa "Orlen w Ruchu" ma według Klareckiej związek z tym, że nowe formaty Orlenu przeznaczone są "dla klienta w drodze, dla klienta, który porusza się środkami komunikacji miejskiej, chodzi na piechotę" - powiedziała przedstawicielka koncernu.
Nowe formaty mają mieć zarówno formę samodzielnych punktów, jak i znajdować się w ciągach sklepowych.
Rozwiniemy zarówno markę "Orlen w Ruchu" i utrzymamy wszelkie parametry, by sprzedaż pozapaliwowa zdecydowanie wzrosła - zapewnił w poniedziałek prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Jak dodał, Orlen będzie rozwijał kolportaż prasy.
- Orlen nie schodzi z kolportażu prasy. Orlen będzie rozwijał kolportaż prasy, ale to wymaga pewnego procesu optymalizacji, łączenia kolportażu, pewnej wspólnej logistyki, tak byśmy mogli to zoptymalizować - powiedział na konferencji prasowej Obajtek.
Jak mówił, Orlen prowadzi wiele produktów pod własną marką; również te produkty będą zastosowane w tych punktach, które będą się nazywać "Orlen w Ruchu".
- Rozwiniemy zarówno markę +Orlen w Ruchu+, jak i utrzymamy wszelkie parametry, by sprzedaż pozapaliwowa jeszcze zdecydowanie wzrosła" - zapewnił prezes PKN Orlen. "Chcąc być stabilnym koncernem, musimy się rozwijać - dodał.
- Ruch posiada wiele punktów sprzedaży. Częściowo są to bardzo dobre lokalizacje. W związku z tym musimy wykorzystać potencjał i doświadczenie drugiej firmy, by jeszcze szybciej się rozwijać - mówił.