Oświadczenie MPL Kraków-Balice w sprawie komunikatów pogodowych na lotnisku

W odpowiedzi na komunikat wysłany przez IMGW Biuro Prasowe Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków - Balice Sp. z o.o. informuje:

W odpowiedzi na komunikat wysłany przez IMGW Biuro Prasowe Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków - Balice Sp. z o.o. informuje:

W 2009 roku decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego zaaprobowana została ścieżka przekazywania komunikatów METEO wg następującej procedury: komunikaty przekazywane są do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, która następnie przekazuje je podmiotom operującym na lotnisku. Stąd też Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków - Balice na bieżąco otrzymuje informacje o sytuacji pogodowej; otrzymują je również załogi samolotów, które tutaj lądują i startują. Nie ma absolutnie żadnego zagrożenia dla pasażerów ani statków powietrznych operujących w krakowskim porcie.

Reklama

Informacje o zaległościach finansowych względem IMGGW za 2009 rok również nie znajdują odzwierciedlenia w rzeczywistości, gdyż MPL Kraków - Balice i IMGGW nie były w tym czasie związane żadną umową. Informacja ta jest próbą zmanipulowania opinii publicznej i mediów, której nie przyświecają słuszne pobudki troski o pasażerów, ale chęć wywarcia nacisków na zarządzającego portem i zmiany warunków współpracy w celu uzyskania dodatkowych opłat.

Pisanie w komunikacie prasowym, że lotniska pozostają bez informacji o pogodzie i zagrożone jest bezpieczeństwo pasażerów są skandaliczne i kłamliwe. W związku z tym rozważamy podjęcie stosownych kroków prawnych przeciwko IMGGW w związku z dystrybuowaniem nieprawdziwych i szkalujących dobre imię portu informacji.

Justyna Zajączkowska, rzecznik prasowy MPL Kraków-Balice

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »