Philips - rok z nową strategią
We wrześniu minął rok od wprowadzenia nowej strategii i repozycjonowania marki Philips.
Towarzyszące firmie od dekady hasło: "Let’s make things better" ("Odkryjmy lepszy świat") zostało zastąpione przez "Sense and Simplicity, które wskazuje na intuicyjność, łatwość i prostotę obsługi urządzeń marki Philips. Zgodnie z nowym pozycjonowaniem produkty Philips muszą spełniać trzy wymogi równocześnie - być przyjazne w obsłudze, zaprojektowane z myślą o konsumencie i jego potrzebach oraz zaawansowane technologicznie. 21 września w Paryżu firma podsumowała rok z nową strategią i zademonstrowała "produkty przyszłości" - urządzenia, które dopiero za kilka lat wejdą do powszechnego użycia.
- Celem tego spotkania było pokazanie, jak nasze "simplicity" będzie wyglądało w przyszłości w odniesieniu do prostych w formie i przyjaznych w użyciu urządzeń - powiedziała nam Beata Jedynak, PR manager Philips Polska.
Wprowadzenie strategii "Sense and simplicity" w 2004 r. było wsparte globalną kampanią reklamową. Druga jej edycja trwała od maja do czerwca 2005. Niebawem rusza kolejna - trzecia już jej fala, która tak jak poprzednia szerokim łukiem ominie Polskę. Będzie obecna w 10 krajach, m. in. We Francji, Niemczech i Rosji.
- Kierujemy ją do kobiet i mężczyzn w wieku 25-55 lat, o wysokich dochodach. Polski rynek wciąż ma za mały potencjał. Prowadząc kampanię koncentrujemy się na dotarciu do kluczowej grupy docelowej, stanowiącej 20 procent populacji, która podejmuje 80 procent wszystkich decyzji zakupowych - powiedział "Briefowi" Andrea Ragnetti, szef marketingu Philipsa.
Poprzednia fala kampanii kosztowała 80 mln. euro, tyle samo będzie kosztować jej najnowsza edycja.
W Paryżu Philips zaprezentował wystawę "Next Simplicity" przedstawiającą koncepcję "simplicity" w perspektywie trzech do pięciu lat. Pokazane urządzenia adresowane są do wszystkich obszarów rynku, którymi się interesuje firma: ochrona zdrowia, styl życia i technologia. Wszystkie powstały w Philips Design, jednostce odpowiedzialne za całokształt wzornictwa wszystkich urządzeń Philips i obchodzącej właśnie 80-lecie istnienia. Przedstawione produkty stanowią prototypy, które mają szansę wejść do masowej produkcji. Zlecane przez firmę badania zweryfikują potrzeby rynku w zakresie poszczególnych rozwiązań technologicznych.
Na paryskiej konferencji Philips pokazał m. in.: najnowszą koncepcję oświetlenia - bez standardowych żarówek, a zamiast nich świecące diody LED o żywotności nawet do kilkunastu lat - zmieniające barwę w światła w zależności od preferencji użytkownika za przysłowiowym dotknięciem palca, lampy świecące kolorem odpowiadającym kolorowi przyłożonego do detektora przedmiotu, lustro, które jest równocześnie telewizorem, i "czarodziejską różdżkę", przy pomocy której bezdotykowo steruje się oświetleniem i sprzętem w mieszkaniu.