Pierwszy Electro World w Polsce
20 października otworzony został pierwszy w Polsce sklep Electro World. Został otwarty na warszawskim Targówku. W ten sposób ekspansję na polskim rynku rozpoczyna brytyjski koncern DSG International (wcześniej Dixons), europejski lider w sprzedaży elektroniki. Firma zapowiada uruchomienie w Polsce do końca 2006 r. łącznie 6 elektromarketów i łączną inwestycję - 10 mln euro.
Jeszcze w tym roku ruszy drugi sklep w podwarszawskich Jankach. Pierwszy niewarszawski Electro Wold zostanie otwarty wiosną przyszłego roku w Gdańsku.
Filozofia działania Electro World zakłada zaoferowanie najniższych cen. W kwestii lokalizacji jej markety najczęściej powstają w pobliżu sklepów Ikea. Na Targówku firma dzierżawi powierzchnię handlową właśnie od Ikei.
Markety należące do grupy DSG Int. obecne są w 13 krajach Europy.
Podczas zakupów w Electro World można skorzystać z kawiarenki internetowej, napić się kawy lub zostawić dzieci na specjalnym placu zabaw. Klienci będą mogli także skorzystać z niedostępnych w innych marketach usług, takich jak serwis komputerowy (PC Klinika) lub możliwość ubezpieczenia zakupionego sprzętu przed nieumyślnym zniszczeniem. Kolejną nowością będą własne marki dystrybuowane wyłącznie przez sieć sklepów grupy DSG Int. Oferta obejmuje pełen zakres sprzętów RTV i AGD. Łącznie na klientów Electro World czeka ponad 6 tys. produ któw.
Otwarcie nastąpi 20 października o 6.00. Przedstawiciele firmy twierdzą, że zrobili wszystko co mogli aby zadbać o bezpieczeństwo swoich klientów.
Electro World posiada obecnie 11 sklepów w Europie Centralnej (Czechy i Węgry). Do końca roku 2005 liczba ta wzrośnie do 16. Grupa Dixons działa łącznie w 13 krajach i zatrudnia ponad 35 tys. pracowników. Każdego roku grupa obsługuje ponad 100 milionów klientów.