Awaria w PKO BP. Klienci banku logowali się na konta i nie mogli uwierzyć

PKO BP, największy bank w Polsce, miał awarię. Przez błąd techniczny poszczególni klienci po zalogowaniu się do kont mogli zobaczyć miliardowe straty. Jak wskazali przedstawiciele banku, problem udało się rozwiązać po godzinie 12, a błędnie naliczone prowizje zostały automatycznie skorygowane.

Jak wskazał we wpisie na platformie X użytkownik Alexander Markunas, po zalogowaniu się na firmowe konto prowadzone w PKO BP zauważył, że bank pobrał "173 mld zł prowizji". To zresztą nie było jedyne zgłoszenie, ponieważ na stronie downdetector.pl, na której internauci mogą informować o awariach, liczba sygnałów dotyczących największego banku w Polsce znacząco wzrosła w godzinach porannych. 

Ci właściciele kont, których dotknęła awaria, poza minusowym saldem, często na astronomiczne kwoty, dostawali także prośbę o uregulowanie "debetu". 

Reklama

PKO Bank Polski potwierdza, doszło do "błędu technicznego"

Doniesienia o awarii potwierdził sam bank PKO BP. - Doszło do błędu technicznego i błędnego zaksięgowania prowizji dla części klientów korporacyjnych, czyli tych największych klientów - powiedziała w rozmowie z Interią Biznes Aneta Styrnik-Chaber z centrum prasowego PKO BP.

Przedstawicielka banku podkreśliła, że awaria nie objęła klientów detalicznych, a jedynie posiadaczy kont firmowych. I to też nie wszystkich, bo jedynie tych największych, korporacyjnych.  

- Pracujemy nad rozwiązaniem problemu, dokonamy automatycznej korekty. Za utrudnienia przepraszamy - dodała. Po godzinie 12 tego samego dnia bank poinformował, że "problem został zidentyfikowany, a salda klientów skorygowane". 

PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny, ma ok. 12 mln klientów. W I kwartale 2024 r. PKO BP zanotował 2 mld zł zysku, a w całym 2023 r. 5,5 mld zł. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | sektor bankowy | awaria
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »