PKO BP przystąpił do budowy największej sieci

O blisko 50 proc. wzrosła liczba rachunków inwestycyjnych prowadzonych przez Dom Maklerski PKO Banku Polskiego w porównaniu z końcem ubiegłego roku. Najważniejszym kanałem dla transakcji giełdowych jest Internet. Online składanych jest 65 proc. wszystkich zleceń. Rozwijanie działalności maklerskiej zakłada Strategia Banku na lata 2010-2012.

O blisko 50 proc. wzrosła liczba rachunków inwestycyjnych prowadzonych przez Dom Maklerski PKO Banku Polskiego w porównaniu z końcem ubiegłego roku. Najważniejszym kanałem dla transakcji giełdowych jest Internet. Online składanych jest 65 proc. wszystkich zleceń. Rozwijanie działalności maklerskiej zakłada Strategia Banku na lata 2010-2012.

PKO Bank Polski przystąpił do budowy największej w kraju sieci sprzedaży usług maklerskich skierowanych zarówno do klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych.

Budowanie silnego domu maklerskiego, który będzie konkurował z liderami rynku to moje zadanie strategiczne. Coraz większy udział w ofertach prywatyzacyjnych, wzrost obrotów oraz liczby rachunków i rosnące przychody dla Banku świadczą, że jesteśmy na dobrej drodze - mówi Jakub Papierski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący obszar bankowości inwestycyjnej.

Funkcjonujący od 1991 roku Dom Maklerski PKO Banku Polskiego ma duże doświadczenie we wprowadzaniu spółek do obrotu giełdowego oraz przeprowadzaniu emisji papierów wartościowych. Zainteresowanie jego ofertą znacznie wzrosło w związku z prywatyzacją spółek PZU i Tauron. Zapisy na akcje składać można było nie tylko w 34 Punktach Obsługi Klienta Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego, ale również w 179 oddziałach Banku, za pośrednictwem systemu internetowego Supermakler oraz serwisów iPKO i Inteligo (dla rachunków zintegrowanych z rachunkiem inwestycyjnym). Dzięki udostępnieniu tak szerokiej sieci sprzedaży tylko podczas oferty PZU otworzono ponad 32 tys. nowych rachunków inwestycyjnych - najwięcej spośród wszystkich domów maklerskich. Podczas oferty Tauron ich liczba wzrosła o kolejne 8 tys. Tym samym liczba rachunków inwestycyjnych zwiększyła się o blisko 50 proc. w stosunku do stanu z końca ubiegłego roku.

Reklama

PKO Bank Polski jest także jednym z niewielu banków, który umożliwia integrację ROR-u (dotyczy to Superkonta i konta Inteligo) z rachunkiem inwestycyjnym. Dzięki tym ułatwieniom klienci mogą składać zlecenia na zakup papierów wartościowych notowanych na giełdzie przy wykorzystaniu środków zgromadzonych na rachunku bankowym. Korzystają tylko z jednej platformy transakcyjnej, bez potrzeby dokonywania przelewu na osobny rachunek maklerski. Rozwiązanie to pozwala także na składanie zapisów na akcje nowych emisji w ramach ofert pierwotnych w oddziałach PKO Banku Polskiego, jak miało to miejsce w przypadku prywatyzacji PZU i Tauron.

Zainteresowanie zintegrowanym kontem wśród klientów rośnie. Aktualnie prowadzonych jest blisko 26,5 tys. rachunków powiązanych, co stanowi już ok. 22 proc. wszystkich rachunków maklerskich. Dzięki wdrożeniu tego nowoczesnego rozwiązania możliwe jest elastyczne zwiększanie sieci oddziałów Banku świadczących usługi maklerskie.

Wzrasta również liczba dyspozycji składanych przez Internet. Obecnie 65 proc. wszystkich zleceń dokonywanych jest elektronicznie. Popularność tej metody komunikacji z Bankiem wynika między innymi z niższych stawek prowizji od transakcji przeprowadzanych przez Internet, niż w przypadku zleceń składanych osobiście.

Kolejne zmiany w ofercie Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego pojawią się w II półroczu 2010 roku. Będą to nowe, atrakcyjniejsze kredyty na zakup papierów wartościowych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | PZU SA | bank | dom maklerski | Bank Polski | PKO Bank Polski | internet | budowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »