PKP Intercity na zakupach. Będzie przetarg na zakup nowych, szybkich pociągów

PKP Intercity zamierza rozbudować swój tabor. Już za kilka miesięcy polski przewoźnik kolejowy ma zamiar ogłosić przetarg na zakup nowych, szybkich pociągów. Z zapowiedzi prezesa zarządu spółki Janusza Malinowskiego, wynika, że dzięki temu pasażerowie będą podróżować z prędkością 250 km/h. Nie będą to jednak pierwsze składy, które mogą przemieszczać się z taką prędkością. Następnie ma zostać ogłoszony przetarg na pociągi piętrowe.

PKP Intercity jest największym polskim operatorem kolejowym, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. 

PKP Intercity zainwestuje w nowe pociągi. Wkrótce zostaną ogłoszone dwa przetargi

PKP Intercity planuje jesienią ogłosić przetarg na pociągi, które będą mogły przewozić pasażerów z prędkością 250 km/h - poinformował PAP prezes zarządu spółki Janusz Malinowski. 

Obecnie jedynymi składami należącymi do PKP Intercity, które zostały homologowane do prędkości 250 km/h, są pociągi Pendolino, których przewoźnik ma 20 w swojej flocie. 

Reklama

PKP Intercity zapowiadało wcześniej, że jesienią zostanie ogłoszony przetarg na pociągi piętrowe. - Na jesieni zostanie ogłoszony przetarg na piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne - powiedział Malinowski. - Musimy patrzeć na koszty operacyjne, chcemy być konkurencyjnym przewoźnikiem, skutecznie konkurować z końcem tej dekady - dodał. 

Prezes PKP Intercity wyjaśnił, że jako pierwszy ma zostać ogłoszony przetarg na pociągi przystosowane do podróżowania z prędkością 250 km/h. - Planujemy ogłoszenie tego przetargu na jesieni tego roku - powiedział szef PKP Intercity Janusz Malinowski. 

Dodał, że obecnie trwają jeszcze ostatnie analizy, ile szybkich składów PKP Intercity pozyska w ramach przetargu. 

Choć PKP Intercity posiada już w swoim składzie pociągi, które są przystosowane do podróżowania z wysoką prędkością, to - jak zauważa serwis rynek-kolejowy.pl - obecnie w Polsce brakuje infrastruktury, "na której pojazdy mogłyby na co dzień wykorzystywać te możliwości". 

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKP Intercity | szybkie pociągi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »