Po awarii BLIKA. Firma ma ważną informację dla użytkowników
Działanie systemu płatności mobilnych BLIK zostało przywrócone - poinformowała w środę wieczorem rzeczniczka prasowa BLIK Klaudia Rombalska. Zapewniła, że użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot. Jeśli jednak ten nie nastąpi w ciągu 48 godzin, firma ma dla użytkowników ważne zalecenie.
- Przywróciliśmy działanie systemu płatności mobilnych BLIK i użytkownicy nie powinni mieć już problemów z realizacją transakcji - przekazała rzeczniczka prasowa Blika Klaudia Rombalska. - Jednocześnie stale monitorujemy pracę systemu - dodała.
Zapewniła ponadto, że użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot.
- Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48 godzin, zalecamy im kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność - wskazała rzeczniczka.
mBank poinformował w środę na Facebooku o awarii BLIKA. Z opublikowanej na Facebooku informacji wynikało, że problemy występowały po stronie operatora usługi. Ten zaś zapewniał, że intensywnie pracuje nad usunięciem awarii. Później o problemach użytkowników swojej aplikacji mobilnej z BLIKIEM informował także Bank Pekao.
Pierwsze problemy z BLIKIEM pojawiły się o 12:00 i w ciągu 30 minut zaczęły przybierać na sile. Serwis Downdetector tylko do godz. 12:18 zarejestrował blisko 700 raportów o błędach, które w większości dotyczyły bankowości mobilnej i samego BLIKA.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.