Poczta Polska uderza w internet i chce podbić e-commerce

Poczta Polska ruszyła od września z nową ofertą dla Allegrowiczów i wszystkich sprzedających towary przez internet. Zdaniem analityków, poczta rzuca rękawicę InPostowi w walce o rynek e-commerce warty nawet 37 mld zł.

Dzięki specjalnym pakietom, jednostkowa cena przesyłki spada poniżej 3,6 zł. Cena zawiera w sobie opakowanie. Przesyłka jest traktowana także jako wartościowa do 100 zł.

Sprzedaż pakietów prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej ecommerce.poczta-polska.pl. Poczta Polska doręczy pakiety z opakowaniem firmowym w ciągu 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty klienta. Nowa oferta ma wzmocnić pozycję spółki na rynku e-commerce.

- Zgodnie z naszą strategią do 2020 roku, głównym obszarem wzrostu firmy będą paczki, przesyłki kurierskie i cały łańcuch wartości dla eCommerce. Poczta Polska chce osiągnąć w tym segmencie 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100 proc. - mówi Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż.

Reklama

Co zawiera pakiet

W ramach pakietu POLECONEGO, klienci otrzymują odpowiednią liczbę opakowań firmowych (5, 10 15 lub 20) oraz możliwość nadania przesyłek o masie do 1 kg z gwarantowanym terminem doręczenia do 3 dni roboczych (D+3). Opakowanie firmowe może pomieścić małe przedmioty, takie jak: książki, płyty DVD/CD, gry, kosmetyki. Wymiar opakowania: szerokość 210 mm x długość 300 mm x grubość 50 mm.

Elektroniczna odprawa

Dużym udogodnieniem zarówno dla sprzedających, jak i kupujących jest aplikacja eNadawca. Dzięki niej można zarejestrować przesyłkę, a następnie znacznie szybciej ją nadać.

Pakiety przeznaczone dla Allegrowiczów obejmują przesyłki doręczane w terminie D+3. Dostawa następnego dnia oznacza nadanie przesyłki do godz. 15 i opłacenie priorytetu, który od 1 września 2015 roku kosztuje 2 zł. W nowej ofercie Poczta Polska oferuje także bezpłatny zwrot przesyłki.

W I półroczu 2015 roku Poczta Polska odnotowała łącznie 20 proc. wzrost wolumenu sprzedaży usług KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) względem analogicznego okresu 2014 roku, przy równoległym wzroście rynku na poziomie 7 proc.

Cztery pakiety dla klientów e-commerce:

Pakiet POLECONY Commerce 5 - 19,99 zł netto,

Pakiet POLECONY Commerce 10 - 38,99 zł netto,

Pakiet POLECONY Commerce 15 - 56,99 zł netto,

Pakiet POLECONY Commerce 20 - 71,99 zł netto.

_ _ _ _ _

InPost dynamicznie się rozwija W I półroczu 2015 Grupa Integer.pl wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 335,9 mln zł, wskaźnik EBITDA na poziomie 26,5 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniósł 11,1 mln zł. W drugim kwartale 2015 spółka uruchomiła usługę kurierską, która od samego początku odnotowuje dynamiczny wzrost. Spółka kontynuowała ekspansję Paczkomatów® InPost w Polsce oraz na rynkach międzynarodowych, powiększając swoją sieć o ponad 460 nowych urządzeń. Przychody ze sprzedaży w I połowie 2015 roku wyniosły 335,9 milionów, co oznacza wzrost o 23% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W drugim kwartale 2015 roku spółka zanotowała wzrost liczby przesyłek o 96%, we wszystkich kanałach sprzedaży, w porównaniu do roku poprzedniego. W segmencie listowym spółka poszerzyła swoją ofertę, wprowadzając nowe usługi dedykowane głównie na rynek e-commerce. W pierwszej połowie 2015 roku InPost rozpoczął działalność na rynku przesyłek kurierskich. Spółka świadczy usługi kurierskie dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Gwarantowana dostawa następnego dnia i atrakcyjne ceny usług - w połączeniu z Paczkomatami® InPost i największą siecią obejmującą ponad 7000 placówek pocztowych'. InPost zamierza osiągnąć 10% udziału w polskim rynku kurierskim do końca 2017 roku.
Dowiedz się więcej na temat: poczta | InPost | Integer.pl SA | Polskie | Poczta Polska | kurierzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »