Polacy lubią markety
Ponad 75 proc. polskich internautów robi zakupy w hipermarketach - wynika z opublikowanego w poniedziałek raportu firmy badawczej Gemius.
Według raportu, najczęściej kupowana jest żywność - w hipermarketach kupowało ją 84 proc. ankietowanych. Internauci kupują też dość często ubrania i buty (77 proc.), sprzęt RTV (74 proc.) i artykuły budowlane (77 proc.). Relatywnie rzadko w sklepach wielkopowierzchniowych kupowany jest sprzęt komputerowy oraz artykuły dla dzieci.
Podstawowymi czynnikami decydującymi o zakupach w hipermarketach jest cena (52 proc. wskazań), duży wybór produktów (46 proc.) i wygoda (45 proc.). Wymieniana jest też szybkość zakupu (26 proc.) i odległość od domu (18 proc.).
Badania Gemius przeprowadzono w okresie od 10 do 24 sierpnia 2006 na losowej próbie 985 internautów, rodziców dzieci do lat 12.