Polak chce polskiej kuchni

Sieć fast foodów z polskimi daniami mogłaby powalczyć o klientów z liderami branży. Ale takiej sieci nie ma - informuje "Puls Biznesu".

Jak wynika z raportu agencji PMR, na posiłki poza domem Polacy decydują się najczęściej w pracy, na uczelni, w szkole (32 proc. badanych) i z powodu braku czasu (23 proc.) Jedna trzecia do restauracji chodzi z powodów towarzyskich (22 proc. by spotkać się ze znajomymi, a 12 proc. z wyjątkowej okazji).

- Polacy deklarują, że najczęściej wybierają tradycyjną polską kuchnię, zaś drugim najpopularniejszym daniem jest pizza - twierdzi Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego z PMR Publications.

Jednak w krajobrazie polskiej gastronomii króluje amerykański McDonald's. W zeszłym roku otworzył kolejnych 20 placówek, w tym roku zapowiada nie mniejszą dynamikę. - Wygrać z McDonald's nie można, ale można ich przechytrzyć oferując polską kuchnię, na dużo mniejszą skalę - twierdzi Jan Kościuszko, prezes Polskiego Jadła.

Reklama

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

PAP
Dowiedz się więcej na temat: kuchnie | kuchnia+ | FAST | Polacy | chciał | Puls Biznesu | Polska | kuchnia | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »