Polsat dystansuje TVN i TVP1

W czerwcu br. na reklamę w telewizji wydano 837,3 mln zł, czyli o 15,4 proc. więcej niż przed rokiem - wynika z danych TNS OBOP. Wśród stacji telewizyjnych największe cennikowe wpływy z reklam zanotował Polsat - 188,1 mln zł, o 11 proc. wyższe niż w czerwcu 2006 r. Plasujący się na drugiej pozycji TVN odnotował w tym okresie 173,6 mln zł wpływów z reklam, to jest o 7,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

W czerwcu br. na reklamę w telewizji wydano  837,3 mln zł, czyli o 15,4 proc. więcej niż przed rokiem - wynika  z danych TNS OBOP. Wśród stacji telewizyjnych największe cennikowe wpływy z reklam  zanotował Polsat - 188,1 mln zł, o 11 proc. wyższe niż w czerwcu  2006 r. Plasujący się na drugiej pozycji TVN odnotował w tym  okresie 173,6 mln zł wpływów z reklam, to jest o 7,8 proc. mniej  niż rok wcześniej.

Dane o wypływach z reklam przygotowała firma TNS OBOP. Przedstawiają one wartość cennikową reklam, plansz sponsorskich, ogłoszeń oraz teleshoppingu, bez uwzględnienia rabatów.

Na trzecim miejscu pod względem cennikowych wpływów z reklam w czerwcu br. uplasowała się stacja TVP1 z kwotą 160,7 mln zł, o 18,8 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała spadek wpływów z reklam o 1,6 proc. - wyniosły one 101,1 mln zł.

Pierwszą piątkę zamknął Polsat Sport z kwotą 20 mln zł.

Reklama

Należąca co grupy TVN, informacyjna stacja TVN 24, zajmująca ósmą pozycję, zwiększyła w czerwcu wpływy z reklam do 15,5 mln zł z 10,1 mln zł rok wcześniej. Rok wcześniej TVN 24 w tym rankingu był na siódmej pozycji.

W ciągu pierwszego półrocza 2007 roku stacje odnotowały w sumie blisko 4,63 mld zł wpływów z reklam (według cenników) i była to kwota o 23,2 proc. wyższa niż rok wcześniej w rankingu TNS OBOP.

TNS OBOP zaznaczył jednak, że dane za okres I-VI 2007 roku uwzględniają monitoring nowo dołączonych do obliczeń stacji, nieobecnych w analogicznym okresie roku 2006. Przy założeniu, że liczba monitorowanych stacji się nie zmieniła, wydatki w okresie I- VI 2007 roku wyniosły 4,26 mld zł, wzrastając o 13,4 proc. w porównaniu z I półroczem 2006 roku.

W rankingu za pierwsze półrocze pozycję lidera utrzymał TVN, a jego cennikowe wpływy z reklam wzrosły w tym okresie o 12,1 proc. do 1,06 mld zł. Polsat, będący na drugiej pozycji w tym zestawieniu, odnotował wzrost przychodów o 8,3 proc. do 1,04 mld zł. TVP1 pierwsze półrocze zakończyła wpływami z reklam sięgającymi 787,9 mln zł, czyli o 21,5 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Z kolei TVP2 odnotowała wzrost rzędu 10,7 proc., do 553,6 mln zł.

Piąty w rankingu Polsat Sport zakończył półrocze kwotą z reklam sięgającą 123,7 mln zł. TVN 24 w pierwszym półroczu uplasował się na siódmej pozycji (rok wcześniej na szóstej), a jej wpływy z reklam wzrosły do 86,7 mln zł z 51 mln zł rok wcześniej.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: TVP1 | TVN SA | Polsat | TNS OBOP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »