Polska firma kupuje historyczną markę. "To przyśpieszy naszą transformację"

Polscy specjaliści od kupowania biletów lotniczych z portfela MCI - firma eSky - kupują rozpoznawalną brytyjską markę podróżniczą. Ma im pomóc w ekspansji na zachodzie Europy - poinformował czwartkowy "Puls Biznesu". Chodzi o markę Thomas Cook, czyli sieć biur podróży założoną w Wielkiej Brytanii, której obecny właściciel pochodzi z Chin. Niedługo mają zastąpić go Polacy z eSky.

"Po wielomiesięcznych negocjacjach polski eSky podpisał umowę przejęcia od chińskiego konglomeratu Fosun praw do marki Thomas Cook" - pisze gazeta. 

"Przejmujemy prawa do bardzo rozpoznawalnej — szczególnie na rynku brytyjskim, ale też w całej Europie Zachodniej — marki, a także liczącą 70 osób organizację, ogromną bazę klientów i firmę generującą już 150 mln funtów (ok. 750 mln zł) przychodów rocznie" - powiedział, cytowany przez "PB", prezes eSky Łukasz Habaj. 

Thomas Cook to globalna marka. Była pionierem swojej branży

Biuro podróży Thomas Cook zostało założone jeszcze w drugiej połowie XIX wieku i przez wiele lat było uznawane za jedną z największych i najstarszych firm w branży. Tytuł ten spółka straciła jednak we wrześniu 2019 r., kiedy to ogłoszono jej upadłość. Wówczas marka trafiła w ręce chińskiego Fosun, który przekształcił ją w agencję turystyczną działającą w internecie.

Reklama

"Dużą wartością jest też to, że przejmowana działalność zmieni naszą strukturę przychodów, znacznie wzmacniając udział w sprzedaży segmentu dynamicznych pakietów podróżniczych. To przyspieszy transformację naszego biznesu z firmy skoncentrowanej na sprzedaży pojedynczych lotów na kompleksowe internetowe biuro podróży z szeroką ofertą wycieczek, city breaków itp." - dodaje prezes eSky. 

eSky działa nie tylko w Polsce i ma apetyt na więcej

Dziennik dodał, że strony nie ujawniają wartości transakcji. "Pięć lat temu Fosun za prawa do marki i niektóre inne aktywa upadłego wówczas Thomasa Cooka zapłacił 11 mln funtów, czyli około 55 mln zł" - przypomniano.

eSky to polskie internetowe biuro podróży obecne na całym świecie, również w zakresie rezerwacji hoteli i ubezpieczeń. Jego głównymi rynkami poza Polską są państwa Europy Środkowo-Wschodniej oraz Ameryka Południowa, gdzie spółka działa pod nazwą eDestinos.  

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży | branża turystyczna | Thomas Cook | przejęcie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »