Polska "Wschodzącą Gwiazdą"

Polska po raz pierwszy znalazła się w rankingu krajów o najlepszej marce Country Brand Index, zajmując 8 miejsce w kategorii "Wschodząca gwiazda" - poinformowała w komunikacie agencja Weber Shandwick.

Polska po raz pierwszy znalazła się w  rankingu krajów o najlepszej marce Country Brand Index, zajmując 8  miejsce w kategorii "Wschodząca gwiazda" - poinformowała w komunikacie agencja Weber Shandwick.

Jak wynika z badania, "Wschodzące gwiazdy" to kraje, które w ciągu najbliższych 5 lat mają szansę stać się jednym z głównych kierunków wypraw turystycznych. Oprócz Chorwacji, Polski i Rosji w pierwszej dziesiątce znalazły się: Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuba, Islandia i Argentyna.

Badanie po raz trzeci przeprowadziła międzynarodowa firma konsultingowa FutureBrand oraz agencja public relations Weber Shandwick. Polska znalazła się w tym zestawieniu po raz pierwszy. W rankingu Country Brand Index 2007 kraje zestawiono w 22 kategoriach, tworząc listę krajów o najlepszej marce.

Reklama

Najlepsza markę na świecie zachowała Australia, a za nią znalazły się Stany Zjednoczone i Wielka Brytania. Na kolejnych miejscach wśród krajów o najlepszej marce znalazły się: Francja, Włochy, Kanada, Hiszpania, Nowa Zelandia, Grecja i Japonia.

Spośród krajów naszego regionu uznanie specjalistów ponownie zdobyły Węgry i Czechy, zajmując odpowiednio 2 i 3 miejsce w kategorii "Warte poniesionych wydatków".

Po raz pierwszy i to od razu w trzech kategoriach znalazła się Rosja: "Wschodząca gwiazda", "Kultura i sztuka" oraz "Historia". Jednak najlepsze oceny w naszym regionie zdobyła Chorwacja - numer jeden w kategorii "Wschodząca gwiazda".

Jak wynika z badania, Australia zwyciężyła w kategoriach: "Przyjaźni mieszkańcy" oraz "Do uprawiania sportu". USA zajmują pierwsze miejsce m.in. w kategoriach: "Idealne do robienia interesów", "Najlepsze do organizacji konferencji" i "Na zakupy". W Kategorii "Warto w nich zamieszkać" zwyciężyły Kanada, Nowa Zelandia, Australia, Szwecja i Singapur.

W tworzeniu rankingu wzięło udział ponad 2 600 podróżników, turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa z całego świata.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: 'Gwiazdy' | Australia | agencja | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »