Reklama

Polska żywność ceniona na świecie

Świat wybiera polską żywność - z dumą oznajmia "Dziennik Gazeta Prawna".

Duży udział mają w tym nasze sieci handlowe, które eksportują coraz więcej produktów polskiego przemysłu spożywczego. Do popularności naszych artykułów za granicą przyczyniają się również mieszkający tam rodacy.

Reklama

Największym powodzeniem cieszą się m.in. pasztety, soki z marchwi, ogórki kwaszone, śledzie, słone paluszki, jabłka, kiełbasa krakowska i nasza wódka.

Zagraniczni konsumenci wybierają je z dwóch powodów: niska cena i dobra, ekologiczna jakość. Polska żywność jest postrzegana jako naturalna, pozbawiona chemicznych dodatków.

Artykuły spożywcze eksportują polskie oddziały dużych sieci handlowych: Tesco na Wyspy Brytyjskie, Biedronka do Portugalii, Lidl do Niemiec i innych państw, a także bezpośrednio sami producenci lub firmy, które wyspecjalizowały się w sprzedaży naszej żywności za granicę.

Na obczyźnie mieszka 15 mln Polaków. Jednak nie tylko oni są nabywcami rodzimej żywności, polubili ją także konsumenci innych narodowości, bo kto oprócz nas tak dobrze kisi żur i ogórki? - pyta "Dziennik Gazeta Prawna".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »