Polskę czeka biurokratyczna rewolucja

Mejle, esemesy będą miały moc dokumentów papierowych, byle można było odczytać ich treść oraz adresata. Takie zmiany w przepisach zawiera projekt Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego - ustaliła "Rzeczpospolita".

Mejle, esemesy będą miały moc dokumentów papierowych, byle można było odczytać ich treść oraz adresata. Takie zmiany w przepisach zawiera projekt Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego - ustaliła "Rzeczpospolita".

Dziś pracodawca może kwestionować zeskanowane zwolnienie lekarskie wysłane mejlem i zażądać dokumentu papierowego. Po zmianach będzie musiał je uznać. Mejle, faksy, esemesy i inne formy komunikacji elektronicznej są już bowiem codziennością. Tymczasem w urzędach i sądach wciąż nie są honorowane. Urzędnicy domagają się poświadczenia nawet faksu.

Według gazety, dla czynności prawnej wystarczy złożenie oświadczenia mejlem albo esemesem w sposób umożliwiający ustalenie składającego. Zmiany dotyczą też procedury cywilnej. Mają dać narzędzie weryfikacji elektronicznych dokumentów.

Reklama

Nowe zasady wymuszą także nowe formy korespondencji biznesowej, na przykład zawierania umów. Przygotowana nowelizacja przepisów, wzorowana na rozwiązaniach niemieckich, jest na ostatnim etapie prac w Ministerstwie Sprawiedliwości. Wkrótce trafi do Sejmu, który powinien uchwalić ustawę do końca tego roku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: zmiany w przepisach | Michał Czekaj
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »