Polsko, reklamuj się!
Rządowy program promocji Polski w krajach Unii Europejskiej przedstawi w Brukseli wiceminister spraw zagranicznych Andrzej Ananicz. Polskie placówki dyplomatyczne z krajów Unii Europejskiej na reklamowanie Polski dostaną 84,5 miliona złotych.
Pieniądze będą przeznaczone na tworzenie stron internetowych z informacjami
o naszym kraju. Wieści z Polski ukażą się też w niektórych gazetach krajów
"Piętnastki". Dodatkowo placówki dyplomatyczne będą organizować wyjazdy
zagranicznych dziennikarzy do kraju.
Nie do końca jednak wiadomo kto będzie adresatem takiej kampanii informacyjnej
-czy szeroko pojęte społeczeństwo czy tylko elity. Polski rząd deklaruje
tylko, że celem akcji jest przekonanie mieszkańców państw Unii do pomysłu
poszerzenia Wspólnoty. W ostatnim czasie bowiem poparcie dla przyjmowania
do "piętnastki" nowych członków znacząco spadło.
Zdaniem ekspertów wizerunek Polski na Zachodzie wciąż jest oparty na stereotypach i doświadczeniach
zachodnich turystów. Najbardziej szkodzi nam to jak mieszkańcy Zachodniej
Europy widzą polskie rolnictwo. Większość jest przekonana, że Polska w
tej dziedzinie jest krajem bardzo zacofanym. Zdaniem specjalistów takiego
postrzegania polskiej wsi nie zmieni nawet intensywna kampania promocyjna.