Popeyes wchodzi do Polski w tym tygodniu, pierwsze będą trzy miasta. Sieć ma już plan na 10 lat
Popeyes otwiera pierwszy lokal w Polsce już w tym tygodniu. Znane jest już miejsce i czas otwarcia, a także kolejne lokalizacje, gdzie restauracje Popeyes się pojawią. Amerykańska sieć fast food, która ma już ponad 50 lat, dopiero od niedawna prowadzi ekspansję międzynarodową. Plany dotyczące otwarcia w Polsce wskazują jednak na to, że Popeyes chce to zrobić z niemałą pompą. Konkurent KFC chce między innymi rozdać voucher uprawniający do darmowych kanapek na cały rok, a otwarcie uświetniać ma iluzjonista.
Popeyes otwiera pierwszy lokal w Polsce. Już 7 lipca w piątek o godzinie 11:00 wystartuje pierwsza restauracja fast food rodem ze Stanów Zjednoczonych. Pochodząca z Nowego Orleanu w Luizjanie sieć serwująca dania z kurczaka otworzy placówkę numer jeden we Wrocławiu w Pasażu Grunwaldzkim. O otwarciu już głośno jest nie tylko w samej stolicy Dolnego Śląska, bo w kolejce czekają dwa następne polskie miasta, gdzie Popeyes ma się otworzyć.
Otwarcie pierwszego lokalu Popeyes w Polsce już niebawem. Jednak lokal we Wrocławiu, choć pierwszy, nie będzie ostatnim otwartym w najbliższym czasie. Z przekazów przedstawicieli Popeyes w Polsce wynika, że następne lokale otwierane będą w takich miastach jak Szczecin i Warszawa. Jednak na tym kończy się uchylanie rąbka tajemnicy.
- W pierwszej kolejności będziemy zadomawiać się w większych miastach, ale nie mogę na razie zdradzić dokładnych planów. W tym momencie skupiamy się na trzech otwarciach: Wrocław, Szczecin i Warszawa. Naszym celem jest jednak obecność w całej Polsce - mówi cytowana przez Eska Wrocław Kamila Węcka, Marketing Manager Popeyes w Polsce.
Uwagę zwraca rozmach, z jakim Popeyes otwiera pierwszy lokal w Polsce. Trzech najszybszych szczęśliwców będzie miało szansę otrzymać voucher na darmową kanapkę Chicken Sandwich, w sercu Wrocławia ma odbyć się Mardi Gras, czyli parada uliczna znana chociażby z Nowego Orleanu, matecznika Popeyes. Z kolei w muzycznym tramwaju na ulicach miasta oraz w lokalu pojawić się ma muzyka na żywo, a stojących w kolejce po jedzenie klientów zabawiać będzie iluzjonista, a dzieci w Popeyes będą mogły liczyć na animatorów i malowanie twarzy.
Ci, którzy chcą przetestować dania serwowane przez Popeyes przedpremierowo, będą mieli do tego okazję w środę 5 lipca. Tylko tego dnia w aplikacji Pyszne.pl Popeyes wystawi swoje klasyczne dania za 07,07 zł każde. Akcja to także zapowiedź dalszej współpracy z platformą do zamawiania jedzenia - po otwarciu opcja zamówień z dostawą zostanie uruchomiona właśnie na Pyszne.pl.
Celem Popeyes jest szeroka ekspansja w Polsce w ciągu następnej dekady. Ile lokali będzie otwieranych co roku? Jak wynika z wypowiedzi Jerzego Tymofiejewa, CEO Rex Concepts, które zarządza w Polsce formatem z Luizjany oraz siecią Burger King, możemy spodziewać się od kilku do kilkunastu nowych restauracji Popeyes w Polsce co roku.
Rex Concepts w ciągu 10 lat chce otworzyć 600 lokali Burger King i Popeyes na rynku polskim, czeskim i rumuńskim. Z tego największą część mają stanowić otwarcia w Polsce. - Z tych 600 lokali mniej więcej 350 zostanie otwartych pod brandem Burger Kinga, a 250 Popeyes. W Polsce mamy obecnie 67 lokalizacji tej pierwszej marki (zarówno należących do nas, jak i do franczyzobiorcy) i tutaj też otworzy się najwięcej nowych punktów, zarówno w galeriach handlowych, przy ulicach, jak i w formacie obiektów wolnostojących drive-thru - mówi Tymofiejew w rozmowie z Business Insider Polska.
Popeyes to sieć restauracji fast food, która serwuje przede wszystkim dania ze smażonego kurczaka. Oznacza to więc, że na polskim rynku będzie ostro konkurować ze znanym już nad Wisłą KFC, który także pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Choć obie sieci wywodzą się z jednego kraju, to powstały w innych stanach - KFC jest marką z Kentucky, a Popeyes z Luizjany.
Popeyes powstało w 1972 roku w Nowym Orleanie, stolicy Luizjany. W ciągu 50 lat marka postawiła 4200 lokali w całych Stanach Zjednoczonych, a w ostatnich latach rozpoczęła międzynarodową ekspansję. W 2018 roku Popeyes weszło na rynek hiszpański, a później zaś udało się to z powodzeniem na rynku szwajcarskim, brytyjskim i francuskim.
Przemysław Terlecki