Popularna sieć marketów znika. W Polsce cieszyła się popularnością
Sieć marketów z elektroniką Saturn znika z kolejnego rynku w Europie. Przez dekady cieszyła się ogromną popularnością w Europie, jednak teraz placówki są stopniowo zastępowane innym brandem. Sklepy niemieckiego giganta również w Polsce były chętnie odwiedzane przez kupujących. Co zmiany oznaczają dla klientów?
Ostatnie sklepy Saturna znikają w Niemczech, czym zaskoczeni są klienci marketów z elektroniką - podaje portal handelsblatt.com. Jeszcze kilka lat temu u naszych zachodnich sąsiadów działało około 150 sklepów Saturna. Jednak do jesieni 2024 roku ich liczba spadła do 87.
Popularna marka marketów z elektroniką użytkową stopniowo znika z Europy. Tym razem zmiany mają miejsce w Niemczech, skąd wywodzi się sieć sklepów - działająca w tym kraju od dekad.
Właściciel sieci, Ceconomy, poinformował, że wszystkie sklepy działające pod szyldem Saturn będą sukcesywnie przekształcone w placówki MediaMarkt - to druga z marek należących do tego samego koncernu. Skąd taka decyzja?
Tylko od początku tego roku MediaMarkt przeniósł się do 14 dodatkowych lokalizacji Saturn w Niemczech. Sprawiło to, że liczba marketów pod tym logo wzrosła do ponad 300. Ceconomy wyjaśnia, że klienci coraz rzadziej rozróżniają te dwie marki. Z tego powodu firma inwestuje w dalszy rozwój, uproszczenie struktury sprzedaży i modernizację swoich sklepów pod jednym szyldem.
Marki do tej pory oferowały nie tylko wręcz identyczne produkty w swoich sklepach, ale do tego prowadziły te same kampanie promocyjne i korzystały z jednego programu lojalnościowego.
Co jednak ważne, marka definitywnie nie znika. Jak twierdzi właściciel, Saturn ma pozostać istotną częścią strategii firmy. Nazwa może być nadal używana w komunikacji wewnętrznej lub na wybranych rynkach. Jednak w Niemczech, czyli kolebce Saturna, ma to być już jej koniec.
W 2018 roku również w Polsce niemiecki koncern przeszedł podobną zmianę. Wszystkie sklepy Saturna zostały przemianowane na MediaMarkt. Jak tłumaczono wtedy, decyzja była podyktowana potrzebą ujednolicenia oferty i poprawy dostępności usług serwisowych.
Pierwszy sklep Saturn otwarto w Kolonii w 1961 roku, a pierwszą placówkę MediaMarkt - w Monachium w 1979 r. Sieć detaliczna przejęła swojego konkurenta Saturn w 1990 r. Kilka lat później Metro AG przejęło większościowy udział w obu markach. Spółka detaliczna Ceconomy, do której należy obecnie Media-Markt-Saturn Retail Group, została utworzona w 2017 r. jako spółka wydzielona z Metro.