Porozumienie z UPC wreszcie podpisane
TVN24 i TVN meteo, telewizje należące do Grupy ITI, pojawią się w ciągu najbliższych dni w ofercie sieci kablowej UPC. Partnerzy dochodzili do porozumienia 1,5 roku. W jego wyniku kablowy zasięg całodobowej informacyjnej stacji wzrośnie o 60%.
Ani TVN24, ani UPC nie ujawniły długo negocjowanych finansowych warunków zawartego w piątek porozumienia. - Oprócz przychodów z tytułu umowy z UPC, TVN24 zyska dodatkowe korzyści w postaci większej widowni, a w konsekwencji - wyższych przychodów z reklam - powiedział jedynie Paweł Kosmala, rzecznik Grupy ITI. Jak poinformował, ogólny zasięg TVN24 wzrośnie o ponad 30%, a w sieci kablowej - o 60%.
Dwudziestoczterogodzinna telewizja informacyjna pojawi się na ekranach większości abonentów pakietu pełnego UPC (łączna liczba klientów sieci sięga 1 mln). Podobnie będzie w przypadku nowego kanału TVN meteo: programu w całości poświęconego pogodzie. Według Doroty Zawadzkiej, rzecznika UPC Polska, w obrębie Warszawy TVN24 pojawić się miała w sieci w piątek po południu. W pozostałych lokalizacjach - najprawdopodobniej w weekend.
Grupa ITI uruchomiła płatny kanał TVN24 w 2001 roku. Według sprawozdania holdingu, w 2002 roku przychody stacji wyniosły 5,7 mln USD, a strata operacyjna powiększona o amortyzację - 5,3 mln USD. Odkąd pojawiła się na ekranach telewizorów, jej kierownictwo podpisuje umowy z działającymi sieciami telewizji kablowej. W przypadku UPC, nie było to proste. Proces negocjacyjny trwał kilkanaście miesięcy.