Prezes URT chce wyjaśnień ws. ograniczania dostępu do usługi dzierżawy łączy telekomunikacyjnych

W związku z otrzymywanymi od operatorów licznymi sygnałami dotyczącymi ograniczania przez Telekomunikację Polską S.A. dostępu do usługi dzierżawy łączy telekomunikacyjnych, Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji wystąpił 27 lutego 2002 r. o przekazanie przez TP S.A. wyjaśnień w tej sprawie.

W związku z otrzymywanymi od operatorów licznymi sygnałami dotyczącymi ograniczania przez Telekomunikację Polską S.A. dostępu do usługi dzierżawy łączy telekomunikacyjnych, Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji wystąpił 27 lutego 2002 r. o przekazanie  przez TP S.A. wyjaśnień w tej sprawie.

W szczególności prezes URT oczekuje przedstawienia stanowiska TP S.A. w sprawie ograniczania dostępu do usługi dzierżawy łączy telekomunikacyjnych poprzez odmawianie zawierania nowych umów oraz uzasadnienie ograniczania przepustowości udostępnianych klientom łączy, przez zakładanie tzw. tłumików. Zdaniem prezesa URT takie działania TP S.A. mogą stanowić naruszenie art. 61 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Ze względu na bardzo ważny charakter przedmiotowej sprawy, prezes URT oczekuje na udzielenie odpowiedzi w ciągu 7 dni od dnia otrzymania w/w pisma przez TP S.A.

Reklama

TP S.A. będąc operatorem o pozycji dominującej na krajowym rynku świadczenia usług dzierżawy łączy telekomunikacyjnych, jest zobowiązana do świadczenia tej usługi z zachowaniem odpowiedniej jakości, w sposób dostępny każdemu użytkownikowi w Polsce. Ceny usługi dzierżawy łączy powinny uwzględniać koszt ich świadczenia i być niezależne od sposobu wykonywania usługi (art. 61 ustawy Prawo telekomunikacyjne).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: świadczenia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »