Proces w e-commerce od A do Z

W Polsce istnieje już ponad 12 tysięcy sklepów internetowych (źródło raport ehandel polska 2012) Liczba ta świadczy o dużym potencjale zakupów internetowych. Jak pokazują badania, każdego roku na rynku pojawiają się kolejne sklepy internetowe.

Co robi e-sprzedawca, żebyś mógł cieszyć się zrealizowanym zamówieniem?

1. otrzymuje zamówienie i wysyła potwierdzenie jego przyjęcia

2. sprawdza czy zamówiony towar jest dostępny i przesyła podsumowanie w celu potwierdzenia oraz rozpoczęcia realizacji zamówienia.

3. kompletuje towar w swoim magazynie

4. przygotowuje towar do wysyłki (bardzo ważne jest odpowiednie zabezpieczenie produktu. Sprzedający pakuje go tak, by podczas wysyłki nie uległ żadnym naruszeniom.

5. adresuje przesyłkę danymi dostarczonymi przez klienta

Reklama

6. nadaje paczkę, zgodnie z wybranym przez klienta sposobem dostawy

7. przekazuje informację, że towar został wysłany

Na każdym etapie zamówienia sprzedawca informuje swojego klienta o postępie realizacji zamówienia. Ostatnim krokiem jest poinformowanie, że towar został już wysłany.

Po otrzymaniu zamówienia:

• zmieniłeś zdanie?

• chcesz wymienić otrzymany towar na inny?

• towar nie spełnia twoich oczekiwań ?

Prawo daje możliwość zwrotu zakupionych towarów w ciągu 10 dni bez konieczności podawania powodu. Każdy sprzedawca szanuje ten przepis i przestrzega go.

Autor: Katarzyna Stefańska, Izba Gospodarki Elektronicznej

Dowiedz się więcej na temat: zakupy online | sklep internetowy | e-commerce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »