Przekrój nadal traci czytelników
W grudniu ub.r. pięć tygodników ogólnopolskich zanotowało wzrost sprzedaży. Najwięcej zyskał ponownie Tygodnik Powszechny.
Jak wynika z danych ZKDP, liderem zestawienia w analizowanym okresie był, jak w ubiegłych miesiącach, Tygodnik Angora, który publikuje przedruki z polskiej prasy (364 081 sprzedanych egz., wzrost o 4,0 proc. w stosunku do grudnia 2010 r.).
Na drugiej pozycji uplasował się Gość Niedzielny (152 645 sprzedanych egz., spadek o 1,2 proc.), a na trzeciej tygodnik Polityka (144171 sprzedanych egz., spadek o 1,3 proc.).
W pierwszej piątce najchętniej kupowanych tygodników w grudniu 2011 roku znalazł się również tygodnik Uważam Rze inaczej pisane, obecny na rynku od 7 lutego 2011 r. (129 506 sprzedanych egz.) oraz tygodnik Newsweek Polska (127 002 egz., więcej o 3,3 proc.).
Kolejne lokaty należały do tygodnika Wprost (120 962 egz., 8,5 proc. mniej niż przed rokiem), Gazety Polskiej (72 505 egz., więcej o 6,1 proc.), Przekroju, który ponownie stracił najwięcej (37 531 egz., mniej o 19,4 proc.) oraz Tygodnika Powszechnego, który w analizowanym okresie zanotował największy wzrost sprzedaży (23 189 egz., więcej o 6,5 proc.).
Ostatnie miejsca w zestawieniu sprzedaży jedenastu największych tygodników społeczno-politycznych w grudniu ub.r. zajęły: Przegląd (23 001 egz., wzrost o 1,3 proc.) oraz Forum, publikujące przedruki z prasy zagranicznej (17 020 egz., spadek o 4,7 proc.).
Powyższe dane odnoszą się do pozycji z zestawienia Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, określonej jako "rozpowszechnianie płatne razem".