Przeszkody we wdrażaniu nowoczesnych technologii

Zbyt wysoka cena nowych technologii, trudny do nich dostęp oraz brak informacji i kontaktów z partnerami krajowymi i zagranicznymi - to najistotnijsze bariery jakie napotykają przedsiębiorcy, którzy chcą wdrożyć nowe technologie.

Zbyt wysoka cena nowych technologii, trudny do nich dostęp oraz brak informacji i kontaktów z partnerami krajowymi i zagranicznymi - to najistotnijsze bariery jakie napotykają przedsiębiorcy, którzy chcą wdrożyć nowe technologie.

Dane te to wynik analiz Instytutu Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, który przeprowadził badania wśród właścicieli małych i średnich firm z sześciu województw: kujowsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, mazowieckiego, pomorskiego i zachodniopomorskiego. Pytani przez nas przedsiębiorcy o bariery wdrażania nowych technologii wskazywali na ich cenę. Jednak trzeba pamiętać, że takie rozwiązania muszą kosztować, a główną przeszkodą w rozwoju firm pozostaje trudny dostęp do kapitału - wyjaśnia Mieczysław Bąk, dyrektor Instytutu Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym.

Reklama

Z analizy instytutu wynika także, że niemal wszyscy przedsiębiorcy realizują rozwój swojej firmy przy pomocy środków własnych, a nowe technologie to własne innowacje lub zdobywane przez kupno licencji od firm krajowych.

Jako niemalże równie ważne inwestycje przedsiębiorcy wymieniali pozyskanie wysokowykwalifikowanych pracowników, co przy tak dużym bezrobociu wydaje się interesujące. Wśród problemów ze znalezieniem odpowiednich pracowników wymieniali np. ich zbyt wygórowane ambicje dotyczące wynagrodzenia.

Instytut przygotował także listę czynników, od których zależy sukces firm innowacyjnych. Wśród nich znalazły się m.in. trafne rozpoznanie potrzeb rynku w ujęciu ilościowym i jakościowym, umiejętności identyfikacji nisz rynkowych, które mogą zostać wypełnione przez nasze rozwiązania innowacyjne oraz dostępność kapitałów wysokiego ryzyka, które są niezbędne do uruchomienia produkcji oraz wprowadzenia na rynek tego typów wyrobów.

Prawo i Gospodarka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »