Przez Pakiet Mobilności w sklepach zabraknie towarów?

Zdaniem ekspertów, problemy z dostawami mogą nastąpić już w połowie przyszłego roku
Zdaniem ekspertów, problemy z dostawami mogą nastąpić już w połowie przyszłego rokuAFP

Zobacz również:

    Zobacz również:

      Polskie firmy w ogonie Europy pod względem wykorzystania chmury. Przyspieszenie w tym obszarze przyniosłoby gospodarce dodatkowe 121 mld zł w 2030 rokuNewseria BiznesNewseria Biznes
      Podczas gdy popyt na towary detaliczne ma znaczący wpływ na rynek kontenerowy, odradzająca się gospodarka światowa również szeroko przerzuca się na więcej surowców, zwiększając dochody masowców przewożących towary przemysłowe. W tym sektorze zarobki osiągnęły ostatnio najwyższy poziom od 11 lat i wykazują niewielkie oznaki osłabnięcia, a konsumpcja powinna pozostać stabilna przez resztę roku.
      Podczas gdy popyt na towary detaliczne ma znaczący wpływ na rynek kontenerowy, odradzająca się gospodarka światowa również szeroko przerzuca się na więcej surowców, zwiększając dochody masowców przewożących towary przemysłowe. W tym sektorze zarobki osiągnęły ostatnio najwyższy poziom od 11 lat i wykazują niewielkie oznaki osłabnięcia, a konsumpcja powinna pozostać stabilna przez resztę roku.
      Kanau Sueski oblężony
      Kanau Sueski oblężony AFP
      Wyraźnie widać je w przychodach na przykład AP Moller-Maersk, największej firmy kontenerowej na świecie, która w zeszłym miesiącu zwiększyła swoje szacunkowe zyski o prawie 5 mld dolarów. Na znak, jak dochodowa stała się branża, CMA CGM – trzeci co do wielkości przewoźnik na świecie – poinformował, że zamraża swoje stawki, aby zachować długoterminowe relacje z klientami, co, jak pisze Bloomberg, sprowadza się do odrzucenia przez firmę zysku.
      Wyraźnie widać je w przychodach na przykład AP Moller-Maersk, największej firmy kontenerowej na świecie, która w zeszłym miesiącu zwiększyła swoje szacunkowe zyski o prawie 5 mld dolarów. Na znak, jak dochodowa stała się branża, CMA CGM – trzeci co do wielkości przewoźnik na świecie – poinformował, że zamraża swoje stawki, aby zachować długoterminowe relacje z klientami, co, jak pisze Bloomberg, sprowadza się do odrzucenia przez firmę zysku.AFP
      Wzrost gospodarczy przyniósł przed 2008 rokiem ogromną falę zamówień na nowe statki, lecz popyt się załamał, gdy kryzys finansowy wywołał najgłębszą globalną recesję na świecie od dziesięcioleci.  Obecna korzystna dla branży sytuacja jest spowodowana gospodarczym otwarciem po pandemii Covid-19, które wywołało popyt na towary i surowce. Z drugiej strony koronawirus w dalszym ciągu powoduje utrudnienia w globalnych łańcuchach dostaw, blokujące porty i opóźniające transport, co wszystko ogranicza liczbę dostępnych do transportu towarów drogą morska. Wywindowało to w ostatnich miesiącach zyski sektora transportu morskiego do rekordowych poziomów.
      Wzrost gospodarczy przyniósł przed 2008 rokiem ogromną falę zamówień na nowe statki, lecz popyt się załamał, gdy kryzys finansowy wywołał najgłębszą globalną recesję na świecie od dziesięcioleci. Obecna korzystna dla branży sytuacja jest spowodowana gospodarczym otwarciem po pandemii Covid-19, które wywołało popyt na towary i surowce. Z drugiej strony koronawirus w dalszym ciągu powoduje utrudnienia w globalnych łańcuchach dostaw, blokujące porty i opóźniające transport, co wszystko ogranicza liczbę dostępnych do transportu towarów drogą morska. Wywindowało to w ostatnich miesiącach zyski sektora transportu morskiego do rekordowych poziomów.
      Koszty frachtu kontenera o wymiarach 12,2x2,4x2,6 m wzrosły w ciągu roku pięciokrotnie; obecnie jego wynajęcie na trasie z Chin do Europy kosztuje 14 287 dolarów. Cały handel drogą morską obejmuje około 80 procent handlu światowego.  Zyski wszystkich statków handlowych, niezależnie od tego, czy gigantycznych kontenerowców, masowców, których wielkie zbiorniki mieszczą tysiące ton węgla, czy specjalistycznych statków przeznaczonych do transportu samochodów i ciężarówki, rosną gwałtownie.
      Koszty frachtu kontenera o wymiarach 12,2x2,4x2,6 m wzrosły w ciągu roku pięciokrotnie; obecnie jego wynajęcie na trasie z Chin do Europy kosztuje 14 287 dolarów. Cały handel drogą morską obejmuje około 80 procent handlu światowego. Zyski wszystkich statków handlowych, niezależnie od tego, czy gigantycznych kontenerowców, masowców, których wielkie zbiorniki mieszczą tysiące ton węgla, czy specjalistycznych statków przeznaczonych do transportu samochodów i ciężarówki, rosną gwałtownie.
      MondayNews
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?