Reklama

Rada Etyki Reklamy orzekła na korzyść TMS Brokers

W styczniu 2010 roku DM TMS Brokers S.A. złożył skargę do Rady Etyki Reklamy dotyczącą użycia przez firmę X-Trade Brokers S.A w swojej reklamie zastrzeżonego przez DM TMS Brokers S.A. znaku towarowego GO4X. Po zapoznaniu się z faktami oraz po wysłuchaniu stron 24 lutego 2010 r. Rada Etyki Reklamy uznała, że reklama XTB naruszała normy Kodeksu Etyki Reklamy. Firma XTB nie zdecydowała się na skorzystanie z przysługującego w tej sytuacji prawa do odwołania się od Uchwały Zespołu Orzekającego.

GO4X jest znakiem towarowym objętym ochroną i należącym do TMS Brokers. Jest on nazwą platformy transakcyjnej umożliwiającej inwestowanie na rynku Forex i wchodzi w skład grupy produktów oferowanych przez TMS Brokers.

Reklama

- Mając na względzie podjętą przez akcjonariuszy strategiczną decyzję o uruchomienie drugiej platformy już w lipcu 2008 roku zarejestrowaliśmy domenę www.go4x.pl. W kwietniu 2009 r. złożyliśmy wniosek zastrzegający znak towarowy GO4X do Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego UE. We wrześniu 2009 pojawiły się informacje na temat naszej oferty na serwisach społecznościowych takich jak Facebook oraz Twitter, a w październiku na najpopularniejszym forum miłośników rynku forex. W tym czasie zaprezentowaliśmy również ofertę naszym obecnym klientom i licznej bazie historycznych użytkowników kont demo - mówi Czcibor Dawid, wiceprezes DM TMS Brokers.

W połowie listopada ub.r. pojawiły się w wyszukiwarce Google linki sponsorowane o treści: "GO4X a może go for XTB, XTB to sprawdzony broker MT4 lider w Polsce - cele, nie marzenia." Reklama odsyłała na stronę firmy X-Trade Brokers. Dodatkowo na zamieszczonym na stronie www.youtube.com filmie reklamowym XTB, na ekranie pojawiało się hasło "go for x", stanowiące oczywistą modyfikację znaku towarowego DM TMS Brokers "go4x".

- Firma konkurencyjna prowadziła wówczas dużą kampanię reklamową i ta bezpardonowa próba przejęcia nazwy naszego produktu mocno nas zaskoczyła. Uznaliśmy, że tak przygotowana reklama wprowadza konsumentów w błąd, wywołuje mylne skojarzenia. Chcąc poddać sprawę ocenie niezależnych ekspertów, zarówno ze świata reklamy jak i prawnych, postanowiliśmy złożyć skargę w Radzie Etyki Reklamy - dodaje Czcibor Dawid.

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy przychylił się do oceny sytuacji przedstawionej przez TMS Brokers i stwierdził, że reklama umieszczona w internecie przez X-Trade Brokers "stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, ponieważ jest działaniem sprzecznym z prawem, dobrymi obyczajami oraz zagraża interesom innego przedsiębiorcy, stanowiąc tym samym naruszenie art. 2 ust.1 Kodeksu Etyki Reklamy. (...) W opinii Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama szkodzi rynkowi maklerskiemu." Z pełną treścią orzeczenia można się zapoznać na stronie www.radareklamy.pl

Dowiedz się więcej na temat: firma | reklama | rad | korzyść | reklamy | etyk

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »