Rekordowa sprzedaż Polkomtela

Rekordową liczbę nowo pozyskanych klientów zanotował w czwartym kwartale ubiegłego roku Polkomtel - wynika z danych operatora sieci Plus GSM. Ostatnie trzy miesiące 2002 r. były udane dla całej branży, która, według wstępnych szacunków, pozyskała ponad 1,3 mln nowych klientów.

Rekordową liczbę nowo pozyskanych klientów zanotował w czwartym kwartale ubiegłego roku Polkomtel - wynika z danych operatora sieci Plus GSM. Ostatnie trzy miesiące 2002 r. były udane dla całej branży, która, według wstępnych szacunków, pozyskała ponad 1,3 mln nowych klientów.

Polkomtel (stan na koniec 2002 r.) posiadał 5 550 tys. aktywnych kart SIM, z czego ponad połowa działała w systemie pre-paid (Simplus). W czwartym kwartale 2002 r. przyrost liczby klientów Plusa w segmentach abonamentowym i przedpłaconym był dwukrotnie wyższy niż w każdym z poprzednich kwartałów, a w przypadku segmentu abonamentowego wyniósł niemalże tyle, co łącznie w trzech pierwszych kwartałach. - Dzięki wprowadzeniu przez nas taryf "Plus Lider" - oferty skierowanej do klientów biznesowych, ich udział wśród nowo pozyskanych użytkowników wzrósł w ostatnim kwartale 2002 r. o 7% w stosunku do pozostałych kwartałów zeszłego roku - powiedział Robert Krawczyk, członek zarządu, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Polkomtela.

Reklama

Polska Telefonia Cyfrowa i PTK Centertel nie podały jeszcze oficjalnie danych o liczbie abonentów na koniec ubiegłego roku. Według dostępnych nam wstępnych szacunków, z usług sieci operatora Idea korzystało 4 480 tys. klientów. PTC ze względu na regulacje amerykańskiej komisji papierów wartościowych (firma w USA notuje obligacje) nie chce komentować wyników sprzedaży. - Jesteśmy niezagrożonym liderem - powiedział nam Antoni Mielniczuk, dyrektor departamentu spraw publicznych i komunikacji PTC.

W materiale prasowym operator sieci Plus GSM podał szacunek swego udziału w rynku na poziomie 32,6%. Oznaczałoby to, że Era w ostatnim kwartale 2002 r. sprzedała niemal 378 tys. kart SIM, zwiększając ich łączną liczbę do ponad 4,9 mln.

Według powyższych szacunków cała branża pozyskała w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku ponad 1,3 mln klientów, co byłoby historycznym rekordem. Na tak dobre wyniki wpływa przede wszystkim agresywna kampania reklamowa operatorów, która kierowana jest do coraz mniej zamożnych osób. Dowodem jest tu wzrost liczby użytkowników systemów pre-paid (POP, Simplis, Tak Tak), która na koniec trzeciego kwartału 2002 r. po raz pierwszy w historii przekroczyła liczbę klientów płacących abonament.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Polkomtel SA | rekordowe | Plus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »